🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دو بیتی 732

(ثبت: 234029) آذر 10, 1399 

 

خداوندي كه بر ما مهربان هست
نگهدارنده ي اين جسم و جان هست
چو ما را در كار خود، حيران بمانيم
خدا در كار ماها ، رهنمون هست
٭٭٭
خداي جاوداني ، جاودان هست
خداوندِ زمين و آسمان هست
اگر ما بندگـي ثابـت نـكرديم
خدا ثابت يقيناً در نهان هست
٭٭٭
خدا فرمانرواي آدمـان هست
به فرمانـش زمين و آسمان هست
خدا فرمانرواي كل مخلوق
ولي فرمانـش از ما ، در نهان هست
٭٭٭
زبان ما به ذکر حق ، روان هست
نظر از ما به خلاق جهان هست
همه مخلوق حق ذکرش بگویند
که صوت این صدا تا آسمان هست
٭٭٭
تقلب نزد خلاق جهان نیست
کسی کز حق ، تقلب دید آن کیست
تقلب گر تو کردی در بَـرِ حق
مگر جور و ستم بر خلق آن نیست
٭٭٭
كدامين آدمس ، كارش غلط نيست
كه باشد آنكه در وي يك هوس نيست
به جزئي اختلاف هم مـجنگيد
چو جنگيدي به صلحت، دسترس نيست
٭٭٭
بسيار نجومي به سر طالع من نيست
نحسيـش بر اين طالع من نيست
اي پير منجم ، تو بـبين طالع و بختم
آنجا اثرش هست و يا آن ابداً نيست
٭٭٭
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    آذر 10, 1399

    💐💐💐

    • سلام و درود
      سپاس از حضورتان
      در پناه خدا باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا