🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دیده ی خونبار

(ثبت: 2782) آبان 16, 1395 
دیده ی خونبار

          امشب  زده ام بر سر ، دستان  ِدعا  را باز

          گر  معتکف  ِ عشقی  ،  با  من  بنما  پرواز

          از غصه چه پرهیزی ،با گریه چه بستیزی

          در قطره ی هر اشکی  جوشد زکرم اعجاز

          گلبانگ  ِ حسینی   شد   هیهات ِ  من الذله

          صد بغض ِ تب  آلوده  دارد  عطش  ِ پرواز

          تا بوده  جهان  بوده  ،  تصویر  ِدورنگی ها

          صف بسته صف ِحق حق  برمسلخ ِتیرانداز

          در کرب و بلا  دیدی  ،  طغیان  ِ رذالت را

          لب  تشنه  بزنجیری ،  در هر قدمی سرباز

          لبریز  ِ غم و دردم  ، طوفان زده ای  زردم

          با دیده ی خونباری  ،  هی نوحه  کنم آغاز

          تا مانده نفس بر لب مست از نفس ِعشقم

          عشقی که خدایی شد در مکتب ِ هر جانباز

طلعت خیاط پیشه

         

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آبان 16, 1395

    تا بوده  جهان  بوده  ،  تصویر  ِدورنگی ها

    صف بسته صف ِحق حق  برمسلخ ِتیرانداز

    در کرب و بلا  دیدی  ،  طغیان  ِ رذالت را

     لب  تشنه  بزنجیری ،  در هر قدمی سرباز

     لبریز  ِ غم و دردم  ، طوفان زده ای  زردم

     با دیده ی خونباری  ،  هی نوحه  کنم آغاز

    سلام و درود  بر بزرگ بانوی  شعر پاک

    مانند همیشه ارزشمند و فاخر

    در پناه خدا شاد زی

    • طلعت خیاط پیشه

      آبان 18, 1395

      استاد طارق ارجمند

      از حضور ارزشمندتان ممنونم

  2. معصومه عبدالهی

    آبان 17, 1395

    درود بانــــــــو

    زیبا سرودید

  3. اله یار خادمیان

    آبان 17, 1395

    دارم به سرم امشب قرآ و دعا را باز

    با روح  دعا شاید  امشب بکنم پرواز

    با ناله شدم  در گیر   با گریه شدم همراه

    سلا م و درود عرض ادب   قابل تمجید و  تمحید و تکریم  و ستایش است این غزل ارزشمند

    تحت تاثیرم قرار داد

     با عرض  معذرت  وبا کسب  اجازه    چند بیت بداهه بر گرفته از این غزل تقدیم شما

    دارم به سرم امشب  قر ان و  دعا راباز

    باروح  دعا شاید امشب بکنم پر واز

    با ناله شدم  در گیر  با گریه شدم همراه

     در دایره ِی اشک است  صدصاعقه واعجاز

    گلبانگ حسینی  چیست هیهات من الذله

    آزادی انسان  را  سر می دهد این آواز

     تا بغض تب  آلود است  تا  آتش و تا  دود است

    فریا د ستم  سوزی     هر لحظه  کند  سر باز

    • طلعت خیاط پیشه

      آبان 18, 1395

      استاد خادمیان ارجمند

      سپاس از حسن نظرتان و بداهه ی ارزشمندتان.

  4. سلا م و درود عرض ادب  

  5. لیلا باباخانی

    آبان 23, 1395

    سلام بانوی استادم 

    خرسندم که اینجا هم در حضور بزرگوارانی چون شما هستم 

    بسیار عالی……..

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا