🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دیوارآوار نیست

(ثبت: 252568) آبان 8, 1401 

 

آن همه امروز
که
به روزمَرِگی به روزمرگی افتاده اند
این همه دیروز
که
در خیالِ خود به احساس فریاد می اندیشند
من و تو
بیش از مرگ
پیش از زندگی رنج می بریم
می بریم
چه چیزی با خود می بریم؟
شاید جسمی خالی از عشق
شاید جانی پُر از تردید

مرگ…
یک پارفت منطقی نیست
و بالاترین شهرت از آنِ مرگ است
این ترسو و بزدل
که
هرگز خودش را نشان نداد!
نداد
در این خیابانِ مهجور
هیچ صادقی هدایت نمی شود
هیچ کافکایی کافه های شعر را نمی فهمد
و هیچ انقلابی آزادی ندارد!؟
چه کسی را بر گونه های روز
بر روزنامه و روزهای نامه بنویسم
چه تولدی را بی صدا صدا کنم
که
شبیه پلی فونیک درد باشد؟
بنویسم:
دیوار آوار نیست
چون آزادی را
بر گونه های آن می توان نوشت
نوشت از هر بر نوشت و سرشت
از کِشت و زشت و از هر چیزی
که
از سر نه که از «سر» باید نوشت؟!
نوشت
آنگاه که من، تو و او را
در فصلی زرد می توان نوشت
زندگی کوتاه است
اما
در چشمانِ آن می توان رمانی بلند را نقاشی کرد
کرد
این روزها
نمی شود زندگی را زندگانی کرد
و عشق با حرفِ آخرخودش اغیاراست
اغیار است
مرگی که با مرگ های خودش بیدار است
عینی که با عینِ عشق بیمار است!
سپیدهای این صفحه را
چگونه بنویسم؟
وقتی خون در تیمارستان نقطه ها بستری است
وقتی چون
در چنان های خودش چنین است؟!
چنین است که
از نزدیک های دور می آیی
و چه زیبا
فریادها را
در سکوتِ کلمات فصل می کنی
فصل می کنی
تمامِ سطرها و بندها را
و پانویس می شوی در پی نوشتی
که
گریه های قلم را می خنداند
در آغوشِ کتابی که
به خاطرِ آزادی حروف اش را از دست داد!
داد
زندگی به من نمره ی صفر داد
تا به محدودیت صفر =0= بیندیشم
و مرگ به تو
کیست
چیست
نیست
و بیست داد!

 

شعر از:عابدین پاپی(آرام)
کرج6/8/1401

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 8, 1401

    درود بر شما جناب پاپی گرامی

    آزادی را آزادی که آزاد بنویسی یا در بند
    آزادی آزادی ست
    اگر چه مرغ در قفس ازاد نیست

    بداهه

    زنده باشید به مهر

    💐🍃🙏👏👏👏👏

  2. درودها جناب پاپی.
    قلمتان پر توان.
    جغد شوم شب پرستی پر گشود از آشیان
    سرو آزادی دوباره با تبر شد سرنگون
    🥀🥀🥀

    • عابدین پاپی

      آبان 14, 1401

      با مهر بلند
      سرفراز باشید به فرودها و فراز ها

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا