🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 راز حقیقت

(ثبت: 213081) مرداد 15, 1398 

« راز حقيقت »
تا زِ معناي حقيقت ، خبري خواهد بود
هركه بر ضد حق است،بي خبري خواهد بود

هر كه معناي حقيقت، زِ خود انكار كند
واضح است اينكه خودش نِي بشري خواهد بود

هر كه با راز حقيقت ، سر و كاري دارد
كار نيكي كند آن، خوش سِيري خواهد بود

بشر آن راز حقيقت ، طلب از خوش سِـيَران
هر كس اين راز بداند ، بشري خواهد بود

آنكه اسرار حقيقت نـشناسد ، عجب است
خود نداند كه عجب پرده دري خواهد بود

رسم راهي به جهان است و حقيقت بُوَد آن
رسم هر كار شكستن ، خطري خواهد بود

كار دنيا همه با رسم حقيقت گذرد
هر كه رسمي شكند ، بي هنري خواهد بود

حسن از راز حقيقت ، ره توحيد بـجو
اين حقيقت به يقين ، پُـر هنري خواهد بود

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    مرداد 15, 1398

    درود بر شما جناب دهنوی عزیز

    زیبا ست

    زنده باشید
    💐

  2. ولی اله بایبوردی

    مرداد 15, 1398

    سلام و درود

    هر كه با راز حقيقت ، سر و كاري دارد
    كار نيكي كند آن، خوش سِيري خواهد بود

    دستمریزاد استاد ارجمند

    🍃🌈🌈🍃

  3. طارق خراسانی

    مرداد 15, 1398

    آنكه اسرار حقيقت نـشناسد ، عجب است
    خود نداند كه عجب پرده دري خواهد بود

    رسم راهي به جهان است و حقيقت بُوَد آن
    رسم هر كار شكستن ، خطري خواهد بود

    كار دنيا همه با رسم حقيقت گذرد
    هر كه رسمي شكند ، بي هنري خواهد بود

    🌿❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🌿

    سلام و درود

    به به
    هر چه در این سه بیت آمده خدایی ست
    نزول معرفت الله است

    دمتان گرم

    در پناه خدا سلامت باید 🌿👏👏👏👏👏👏👏🌿

  4. سلام بر استاد عزیز

    بسیار زیبا . درودتان باد

    🌺🌺🌺🌺🌺🍃🌿💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا