🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 راز سبز ..

(ثبت: 2792) آبان 18, 1395 

بسمه تعالی

عشق  اول  ساده لوحان را به منزل می برد

خوشه ی  خاشاک را دریا به ساحل می برد

زندگی مانند شبنم  روی گلبرگ دل ست

از کف ما ، چشم زیبا منظران ، دل می برد

راز سبز کوه ها را  رود بیرون می کشد

آبرو را  ” آه ”  از آیینه  کامل می برد

عشق تنها راه دل در سینه ی غمناک نیست

گاه  یک دیوانه   صد فرمان عاقل می برد

هر سخن چینی که می دزد سخن از دیگران

مثل طوطی آن سخن را  پیش جاهل  می برد

قتلگاه عشق را   در سینه ی ما ساختند

هر که وارد می شود دل را به بسمل می برد

جاهل از اندیشه ی اندیشمند  آگاه نیست

سود را در محضر فرزانه   سائل می برد

سهم ما از زندگی یک دل پر از غم  بیش نیست

هر چه از آیینه ها چیدیم ، بیدل می برد

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):