🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 راز معنویت

(ثبت: 211910) تیر 25, 1398 

آنان كه راز معنويت ، را شنيده اند
آب زلال3 چشمه ي حق را چشيده اند
شرم از خدا نمودن و اينجا رسيده اند
تا پايگاه حق و حقيقت بديده اند
آنها كه حكم حق ، زِ معني شنيده اند
بايد بگفت : معرفت از حق بديده اند
حكمي كه پايگاه زِ حق است و معنوي
دانشوران به بازرسي اش رسيده اند
تا پايگاه حكم خـدا ، را نظر كنيم
بينيم خط سير به راه ما كشيده اند
آنها كه پا به راه نهنـد ، نديده اند
بايد بگفت : خط حقيقت نديده اند
باشد مَثَل كه ، وحشي صخره زارها
انسانيت نديدن و اينجـا چريده اند
اي بي خبر ، تو هر چه بـبيني نديده اي
آن رمز حق ، كه ملت بينا بديده اند
با رمز خودسري و جهالت نمي شود
ديد آنچه را ،كه ملت بينا بديده اند
تا سر به آستان حقيقت ، نهي شود
بيني تو آنچه اهل حقيقت بديده اند
يا للعجب ! عجب كه در آخر همي شود
آن را كه حق نديدن و عمري چريده اند
باز اي حسن ،تو سر به حقيقت فرو بيار
چون گله اي مشو،كه زِ چوپان رميده اند4
٭٭٭
3- آب شيرين و صاف 4- آشفته – رم كرده

 

 

 

 

نظرها
  1. پانته‌ آ عسکری

    تیر 25, 1398

    سلام و سپاس
    برقرار و بهروز باشید
    🍃🌸🍃

  2. طارق خراسانی

    تیر 25, 1398

    با رمز خودسري و جهالت نمي شود
    ديد آنچه را ،كه ملت بينا بديده اند

    👏👏👏👏👏👏

    سلام و درود

    آن تک بیت بالا را باید لگبا آب طلا نوشت

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌿

  3. جواد مهدی پور

    تیر 25, 1398

    درود بر شما جناب مصطفایی عزیز

    زیبا سرودید

    زنده باشید به مهر

    💐💐💐💐

  4. سلام و درودتان باد بزرگوار

    🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا