🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 راه باید رفت و بت ها را شکست

(ثبت: 2414) شهریور 16, 1395 
راه باید رفت و بت ها را شکست

باز می آید به یادم شعر ناب
شعــرِِ زیبــــای طــلـوع آفتـاب
گلرخان،خورشـید را باور کنیم
بندگــیِ حضـــــرتِ داور کنیـم
هفده شهـریورِ پنجــاه و هفت
مانده در اندیشـه از یادم نرفت
بی گمان پاشید از آن کاخِ ستم
شد به پایان دوره ی بیداد و غم
دوســت دارم امــتِ امیــــد را
آب را ، آئینـه را، خورشـــید را
یادم آید از ستم وان شام درد
از زنان شــــیر دل، روزِ نبـــــرد
عشق چشمش خوانگـاه ژاله بود
ژاله، میدانی که پُـر از لاله بود
در خیابانی که خون جوشیده بود
فاطــمه در فاطــمه روئیــده بود
رود خون ما روان همواره است

چاره سازم گفت : تنها چاره است

تا از این ره ما کجا شوئیم دست

راه باید رفت و بت ها را شکست

طارق خراسانی