🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 راه صلح

(ثبت: 212504) مرداد 7, 1398 

دشمن اگر به دين حُقه4 ، رهبري كند
با آن مجنگ تا نـتواند ، دشمني كند

اين نكته ي بزرگ معما ، زِ من شنـو
جنگـش مكن ،كه ترك ره خودسري كند

در حيرتي5 فرو شده ام ، دشمني زِ چيست
دشمن به راه صلح ، به تو نـتوان ياوري كند

با جنگ و كينه ، هر كه به هم دشمني كند
خود را زِ دين حق و زِ راهـش بري كند

با حكم حق و حرف حقيقت ، بشر توان
در دادگاه حق ، بـتوان داوري كند

بر دوست و دشمنس، حسن اين رهبري تمام
هر كس به راه صلح بُوَد ، سروري كند

٭٭٭
4- حيله 5- تعجب – حيراني

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    مرداد 7, 1398

    هر كس به راه صلح بُوَد ، سروري كند

    درود بر شما💐

  2. طارق خراسانی

    مرداد 8, 1398

    سلام و درود

    آفرین بر فرهنگ زیبای صلح تان

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا