🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رمزگشایی

(ثبت: 209101) فروردین 1, 1398 

در کوچه ، کوچه ی کوچ
در فهم پرستویی
لای بلای باد
آواز سبز سر می داد…
از منقاربلاغت عشق
رنگارنگی صوت نقش ابد می بست…
بر شاخه شاخه ی تر
از تن نازک ثانیه
پنجره به نفس باز می کرد…
رقص معکوس را
در سقف متروک عنکبوتی
ترک
بازی به عطشهای بال
هدیه می کرد…
جنون می چید از چشم ستاره
باور می چشید از رگ امید
باران را
آبرنگ ،نقشهای زلال رویا
بهار‌را
درچشمان جمود و یخ
از دور تماشا می کرد…
فصل سبز
رقم می زد در انجمن
عشق را
هزار داوودی و موسیقایی می نواخت
در گامهای فرهادی بلند
در مدار تبسّم تو می گشت‌…
تا تا تار جهان بشکند
از حسّ سپید
تاری پر کند از آب و آن و آیینه
روز بر زند از کنج لبت
حروف در صحن وهر چمن
گل نکنند جز به نبض نیاز نزنند نرقصند
نزنند دف به پایکوبان زمین
در حسن ختام
به پژمردگیها و مرده گیهای خاک
از نگاه گل گره بگشاید
به پیش چشمان تماشا
که چه ها رفته
بر سینه ی شرحه شرحه ی گل
تا کنون
و
برایت نوبت دوران بزنند
به رقص چشمها در بی قرار و مدار
عشق

 

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 1, 1398

    سلام بر استاد رشنوی عزیزم

    سال نو مبارک

    در پناه خدا شاد زی
    🌷🍃👏

    • اکبر رشنو

      فروردین 1, 1398

      سلامها
      و
      درود
      بر شما
      استاد گرانسنگم
      جناب خراسانی عزیز

      سپاس از حضور ارزشمند
      و نگاه مهرتان

      همیشه به مهر و نیکویی خداوند باشید🌺🌿🌺🌿🌺🌿

  2. زانا کوردستانی

    فروردین 2, 1398

    درود و صد درود استاد گرامی

    سپاس از شما

    نوروز باستانی را محضرتان تبریک و شادباش می گویم.

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    🌷🌷🌷🌷

    ❤️❤️❤️

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا