🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رمز حقیقت

(ثبت: 231818) شهریور 31, 1399 

« رمز حقيقت »

آنها كه به تزوير و دغل معتقد هستند
اين سلسه از مُلك حقيقت عقب هستند
بازيچـه نـباشد ، اثـر رمز حقيقت
حق را نشناسند ، زِ حقيقت عقب هستند
عبرت5 نـنمايند كه دغل6، كار بدي هست
بد مي كنند از خود، چقدر بي ادب هستند
هر كس لقب نيك كسي را به بدي گفت
بد مي كنند آنها به خودشان، بد لقب هستند
از راستـي و كار حقيقـت بـري7 هستند
بـر حيله و تزويـر ، مگر منتخب هستند
بدكار و دغلكار در اين ملك عجم نيست
ما چون بتوانيم كه بگوئيم عرب هستند
بازيچـه بـداننـد ، اثـر رمز حقيقت
بر عكس حقيقت ، به دغل در طلب هستند
يك نام حقيقت و خدا را به لب آرند
با حيله و تزوير زِ پا تا به لب هستند
آنها كه تبهكاري و تزوير و دغل را كنن آغاز
دزدند و بين همه ي مردم ايران جلب هستند
از رمز حقيقت ، چه بدي ديدن و آنها
بد نام شدن ، باز به بد در طلب هستند
هر كس ره تزوير و دغل را كند آغاز
بر حق نگرائيد و به بدي منتخب هستند
با راستي و رمز حقيقت، كس اگر رفت
اندر نظر با خردان ، حق طلب هستند
اي ملت دنيا به حقيقـت ، بگرائيد
بر غير حقيقت ، همه دنيا طلب هستند
در دايره ي مُلك خدا ، هر چه بـديديـد
بر حق بـُوَن آنها كه به حق در طلب هستند
در مذهب رندان جهان، هر كه بحق نيست
بي مذهب و بي دينن و شيطان طلب هستند
هشدار حسن ، مردم بدكار چو كورنـد
كوران همه در راه ،زِ مردم عقب هستند

٭٭٭
5- پند گرفتن 6- مكر و حيله 7- بركنار – دور
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    شهریور 31, 1399

    🌹🌹🌹🌹💐💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا