🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رهرو

(ثبت: 239015) اردیبهشت 26, 1400 

« رهرو »

غوطه ور مُلك جهانـي منم
رهـرو اين منزل فانـي1 منم
مردِ ره سادگي و صافي ام
چون بابا طاهر2 همداني منم
عارف صافي ، بابا طاهر بُدست
صافي ام و عارف ثاني3 منم
مرد نصيحت گر دانا كجاست
مرد نصيحت ، به زباني منم
صوت و صدايم به جهان مي رسد
صوت و صداي ِ جهاني منم
تير بلا ، هر چه به اطراف بود
بـر هدف تيـر جهاني منم
دشمن اگر سر زند از كوه و دشت
در ره صلحش ، به نهاني منم
غيرت مردان هنرمنـد كو
غيرت و وجدان نهاني منم
رهبري دهـر دنـي هيچ نيست
رهبـر عقباي عياني منم
رهبري از بهر جوانان كجاست
رهبـر هـر فرد جواني منم
بر اثـر چشم بد انديشه گان
چون اثـر تير و كماني منم
گُمـرهِ وامانده ميان كوير
فكر نمودي،بر تو عدو4 ايي منم
دزد تكامل به بشرها تويي
هست گمانت ، رهزن ثاني منم
غم نخورد هر كه جهاندار شد
غمخور اين ملك جهاني منم
تا كه نهانـس ،ره حكمت زِ ما
رهرو حكمت ، زِ نهاني منم
صد عجب از مردم بي درك وفكر
رهبرشان ، در ره جاني منم
راه دراز است و تو را گفتمت
رهبـر آن راه درازي منم
اي حسن از مردم بد ، دور شو
بهر بَدان ، چون خفقاني5 منم

٭٭٭
1- دنيا 2- شاعر رباعي سراي قرن پنجم 3- دومين – دوم 4- دشمن 5- طپيدن دل- سختگيري حكومت
دیوان اشعار حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. امیر اصلانی

    اردیبهشت 26, 1400

    💐🌷💐🌷💐🌷

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 27, 1400

      سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. کبری محمدی

    اردیبهشت 26, 1400

    سلام
    زیباست
    یادشان مانا
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 27, 1400

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. طارق خراسانی

    اردیبهشت 26, 1400

    سلام

    زیباست
    درودتان

    در پناه 🌿👏🌹🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 27, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  4. نسرین حسینی

    اردیبهشت 27, 1400

    درود برشما زیبا بود

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 27, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا