🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 روح برتر

(ثبت: 215469) مهر 8, 1398 

برف می بارید و باران گلوله بر سرش
خون و آتش بود و یاد بغض داغ مادرش

درهجوم تیر و ترکش، توی ذهنش نقش بست
سجده ی جن و ملک بر جسم و روح برترش

واژه ی آدم کنار جنگ معنایی نداشت
اتحاد هر دو واژه جا نشد در باورش

اشرف مخلوق خواندش خالق و مبهوت بود
پر شده از جنگ و خونریزی چرا دوروبرش؟!

جز فروپاشی و مرگ و غم چه چیز دیگری
بازمی ماند به جا از جنگ هامان آخرش؟!

در نگاه خسته اش موج محبت بود و عشق
حین این افکار زیبا منفجر شد سنگرش

عظیمه ایرانپور

 

 

 

 

نظرها 14 
  1. سلام و درود
    بسیار زیباست
    لذت بردم🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

    • سلام و عرض ادب
      بسیار سپاس
      زنده باشید در پناه خدا🌺

  2. طارق خراسانی

    مهر 8, 1398

    سلام و درود
    جنگ و صلح در طول تاریخ همیشه در کنار هم بوده اند.
    جنگ مادر صلح است.
    وقتی به خانه ات حمله می کنند دفاع بدون شک رخ می گشاید.
    جنگ هشت ساله را فراموش نمی کنم خودم در آن جنگ برای دفاع از کشورم شرکت داشتم.
    اگر دفاع نمی کردیم اعراب مانند هزار و چهارصد سال پیش دوباره به کشور هجوم آورده بودند.
    همان زمان آل سعود و بعبارتی کشور عربستان صدام را تجهیز نظامی و ساپورت مالی می کرد.
    هم اکنون مردم دردمند یمن مورد آماج گلوله ها ی بی رحم آل سعود دفاع را آموخته اند و همین دیروز خبر رسید که در 6 مهرماه دمار از ارتش آل سعود در آورده و هزاران اسیر گرفته و صدها تانک و نفربر و اسلحه را به غنیمت گرفته اند.
    من هم با جنک مخالفم ولی گاهی جتگ لازم است تا صلح متولد شود.
    در پناه خدا شاد زی
    🌿👏👏👏👏👏🌹🌿

    • سلام عموجان
      کاملا درست می فرمایید
      ولی اصلا چرا حمله ؟
      انسان اشرف مخلوقات و تنها موجودی است که بی رحمانه به همنوعش حمله و باقساوت جان همنوعش را می گیرد
      کدام حیوان قساوتی اینگونه دارد؟
      با روح برترمان چه کرده ایم؟!

  3. جنگ افروزان همواره در طول تاریخ بوده اند.جنگ و خونریزی ریشه در جهل و سودجویی عده ای نادان دازد.جنگ افروزان ، اغلب خود، طاقت دیدن قطره ای خونیا شنیدن صدای ترکیدن ترقه ای را هم ندارند.بزدلانی که جسم و روح خود را به شیطان فروخته اند.سنگدلانی که بویی از انسانیت نبرده اند.
    اما دفاع چیز دیگر است.همواره با شجاعت و تکامل و انسانیت قرین است.درود بر شما بسیار زیبا و دلنشین سرودید.
    مانا باشید

    • سلام بزرگوار
      کاملا با شما موافقم
      انسان تنها موجودی ست که باوجود داشتن روح برتر وحشیانه همنوعش را می درد
      و چه بسیارند روح های پاکی که باوجود تنفر از جنگ شجاعانه برای دفاع جنگیدند و آسمانی شدند

  4. درهجوم تیر و ترکش، توی ذهنش نقش بست
    سجده ی جن و ملک بر جسم و روح برترش

    سلام و درودها

    سرکار خانم ایرانپور

    دستمریزاد

    🌸🌸🌸🌷🌸🌸🌸

    • سلام گرامی
      ممنونم از لطف و همراهیتون
      سبز باشید و سربلند🌷

  5. 👏👏👏🌷🌷🌷
    عاالی

  6. علی معصومی

    مهر 9, 1398

    درود بر بانو آریانپور ارجمند
    آفرین
    🌿🌺🌺🌺🌺
    🌿در پناه خدا

    • عظیمه ایرانپور

      مهر 14, 1398

      سلام و عرض ادب
      عظیمه ایرانپور هستم
      سپاسگزارم
      سبز باشید و سربلند🌸

  7. سلام و درودتان باد بزرگوار

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا