🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 روز مرد (۲)

(ثبت: 245333) بهمن 26, 1400 

روز مرد (۲)

باز روز باشکوه مرد شد
روز مرد مثل کوه درد شد

مردهایی با ابهت با شکوه
اسوه های استقامت مثل کوه

مرد باید وارد دریا شود
بهر روزی راهی صحرا شود

گر بخواهد ساز گردد زندگی
یا گشاید رمز و راز بندگی

از میان پارسایان دختری
از برای خود گزیند همسری

همسر ار نیکو بود فرزانگی است
مرد را بی همسری دیوانگی است

مرد وقتی میخورد سوگند را
تا که مستحکم کند پیوند را

در رفاه همسر و فرزند خویش
بگذراند عمر ارزشمند خویش

مرد باشد گر رفیقی با مرام
شهره گردد در میان خاص و عام

بگذرد باید ز خورد و خواب خود
تا بگیرد هدیه ی جوراب خود

نام نیکو مردها پاینده باد
بانوان باشرافت زنده باد

یاد بابایی که آمد نان داد
یاد بابایی که رفت و جان داد

یاد و نام شیر مردان زنده باد
روز بابا بر شما فرخنده باد

🥀🥀🥀
روز مرد بر تمام نیکمردان روزگار
پیشاپیش مبارک

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    بهمن 26, 1400

    سلام و درود و عرض تبریک

  2. محمدعلی رضاپور

    بهمن 26, 1400

    هدیه ی جوراب تان فرخنده باد!

  3. خسرو فیضی

    بهمن 26, 1400

    . با درودهایم پاک 🌺
    .
    . بگذرد باید ز خورد و خواب خود
    . تا بگیرد هدیه ی جوراب خود
    .
    😂😂😂😂 جوراب خود . . 😭😭😭
    . براستی که تسلط بی چون چرایی بر واژه گان دارید !!! استاد عزیز و گرامی . . جوراب ؟؟ گر چه حقیقتی ست !!!! ولی . . خوب نیست !!!
    .
    . روز مردان خدا فرخنده باد
    . بانوان باشرافت زنده باد
    .
    . استاد گرانمهر بهروز و پیروز باشید 🌺🌿🌿🌹🌿🌿🌺

  4. فریبا نوری

    بهمن 26, 1400

    بگذرد باید ز خورد و خواب خود
    تا بگیرد هدیه ی جوراب خود

    درودها جناب یگانه ارجمند
    معمولا طنزپردازان از ضریب هوشی و سرعت انتقال بالا برخوردارند و من این ویژگی را مخصوصا در بداهه ای که پای شعر استاد کمالی نوشتید به وضوح دیدم

    عید و روز تان بسیار مبارک

    🌷🌷🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا