🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ریشه ظالم خشک گردد از زمین

(ثبت: 215109) مهر 7, 1398 
ریشه ظالم خشک گردد از زمین

دور از کاش و اگر ، کنکاش ها
نعمتی بخشیده بی چونی چرا

واقعیت ظرفیت خالی بشر
پُر نمی گردد حسادت برملا

نعمتی افزون خدایی را ، نگاه
دستِ خونخواران زمینی ابتلا

گر سعودی آل باشد یا دگر
آمریکا باشدش فرقی چو لا

با جنایتکار این دنیا چه کار؟
ای خدا رحمی کنی ظالم وبا

ریشه ظالم خشک گردد از زمین
ثروتی تقسیم تا در بینِ ما

بینِ خلقی نعمتی تقسیم هان
صلحِ گیتی بینِ مخلوقی نما

جیفه دنیایی چه دارد آرزو
هر کسی را آرزو باشد ، دلا

ثروتی انبار صاحب گنج هان
محرومانی اجتماعی در بلا

در پَسان آئینه گر طوطی صفت
رسم خطی را نشانی کی روا ؟؟

آب را با نرخ روزی می خورند
کیسه خالی چون خلافت کیسه لا

خون دلها می خورد صاحبدلی
شاعری باشد ، نگاهش خونبها

گر چه شیرین مرگ بازی را نگاه
مرگِ خلقی رسم ، با سیما صدا

عبرتی لا پند گویان گر زیاد
کور و کر گیرندگان والی بیا

ولی اله بایبوردی

29 / 06 / 1398

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 10 
  1. درود بر شما💐

    • سلام

      سرکار خانم ایرانپور

      سپاس از حضور سبزتان

      🍃🍃💐💐🍃🍃

  2. … سلام استاد
    این اثر تا استخوان نشت می کند و تا خدا فریاد…
    ممنونم…

    • سلام

      بزرگوار

      سپاس از دیدگاه شما ارجمند

      در پناه حق

      تقدیمی : 🌷

      با دلی آشوب ،افکاری حزین
      در خرابی کُنجِ دیواری کمین

      انتظاری می کشم ، در انتظار
      کی ظهوری دادگر در این زمین

      ولی اله بایبوردی

      07 / 07 / 1398

      🌸🌸🌷🍃❤️🍃🌷🌸🌸

  3. طارق خراسانی

    مهر 7, 1398

    سلام و درود

    حضرت دوست از دل همه ی ما س وده اید

    دلمریزاد و طبع همچنان دُر افشان باد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏🌿

    • سلام

      استاد ارجمند جناب خراسانی عزیز

      سپاس از همراهی تان

      در پناه ایزد منّان

      تقدیمی : 🌺

      تا به مقصد راهِ وادی بس دراز
      گر چه در راهی ، فراوان دامِ آز

      دانه ، دامی گشته پهنی بینِ راه
      جلوه گر با عشوه ای ،هر چند ناز

      ولی اله بایبوردی

      🍃💐🍃💐🌷🌸🌷💐🍃

  4. سلام درود بر استاد
    شیرین گفتار
    زیبانگار
    جناب بایبوردی عزیز

    از اینکه کمرنگ هستم پوزش میخواهم که مشغله هایی داشتم که به خواست خداد کمی مرتفع شد
    اما
    بسیار زیبا و غرا سروده اید

    شعری پر معنی و مملو از انرژی
    مثبت

    روی هم رفته کاری موفق

    مخلص شما هستم
    یا علی ع🌺🌺🌺

    • سلام

      استاد رضائی ارجمند

      سپاس از حضور سبزتان

      ممنون از خوانش صمیمانه تان

      در پناه ایزد دوست

      🌸🌸🌺🌷🌸🌸

  5. درود بر شما
    آنچنان رمذآلود سخن رانده اید که هیچ توسن تسز پاسس به گردتان نمی رسد.آدم را یاد اشعار ژرف مولانا می اندارید.
    ثلمتان نویسا

    • سلام

      استاد زمانیان گرامی

      سپاس از همراهی تان

      در پناه حق

      🌈🌈🍃💐🍃🌈🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا