🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زبانحال امام بر بالین برادر

(ثبت: 230846) شهریور 2, 1399 

” زبانحال امام بر بالینِ برادر ”
.
بر صورتِ تو بوسه زده خاکِ بیابان
عاشق شده بر چشمِ سیاهت نُکِ پیکان
.
زیبا شده با خونِ جبین صورتِ ماهَت
پنهان مشو در پشتِ غبار ای مهِ تابان
.
خارج شدی از نهرِ فرات با لبِ تشنه
شرمنده شده ناله کند رودِ خروشان
.
افتادن بی دستِ تو از اسب به صورت
سوزد دل و جانم شده ام زار و پریشان
.
آید به مشام بویِ پدر ، عطرِ گلِ یاس
حیدر به فغان آمد و مادر شده مهمان
.
چشمانِ تو را پاک کند دخترِ طاها
گو بوسه زده شیرِ خدا بر لبِ عطشان
.
سقایِ حرم، اهلِ حرم تشنه یِ آبند
آبی برسان بر لبِ خشکیده یِ طفلان
.
بعد از تو شوم بی کس و بی یاور و تنها
یورش بَرَد این قوم، رِسَد جنگ به پایان
.
٭
شب تا به سحر خامه شود یار و “حبیبم”
تا وقتِ اذان آه کشم از دلِ سوزان
.
هرگاه نوشتم به قلم نامِ ابوالفضل
جاری شده از دیده یِ من اَشک چو باران
.
.
شعر : حبیب رضائی رازلیقی

………………………………………چند بیت آذری
.
آتدان یخیلوبسان یره ، قارداش دور ایاقه
رحم ایله بالام اصغره ، قارداش دور ایاقه
.
یاتما گوزون آچ ، قولسوز علم داریم ابولفضل
سقای حرم ، میر و سپهداریم ابولفضل
.
باشونن آخور قان، گوزوه پرده سالوبدی
زهرا آنامون، ناله سی عرشه اوجالوبدی
.
تپراقه دوشوبدور ایکی قول صبریمی آلدی
مشکین سووینا، تشنه بالامون گوزی قالدی
.

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    شهریور 2, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. فریبا نوری

    شهریور 2, 1399

    چشمانِ تو را پاک کند دخترِ طاها
    گو بوسه زده شیرِ خدا بر لبِ عطشان

    درودهای بسیار استاد گرانقدر

    🌹🌹🌹🌹🌹

    • حبیب رضائی رازلیقی

      شهریور 3, 1399

      سلام و درود فراوان وعرض ادب خدمت استاد، بانو نوری
      حضورتان بسیار ارزشمند است
      ضمنا
      در بیت سوم” ت” فرات
      ودر بیت پنجم “م ” مشام
      اضافه هستش
      اما چون حرکتی ندارند
      و ساکن هستند
      و در خوانش چند درصدی اخفا میشوند
      و سماعی زیاد مصرع را تخریب نمیکند
      ویرایش نکردم

      باید عرض کنم هنگام نوشتن در مورد قمر بنی هاشم کمی دست پاچه میشوم

      به هر حال عذر خواهی میکنم
      از حضورتان بسیار ممنونم
      🌺🌺🌺

  3. سپیده طالبی

    شهریور 3, 1399

    درودها استاد گرانقدر
    زیبا و ارزشمند سرودید
    موفق و پیروز باشید🌺

    • حبیب رضائی رازلیقی

      شهریور 3, 1399

      سلام و عرض ادب
      خدمت استاد بانو طالبی
      از شما بزرگوار بابت خوانش و تایید
      بی نهایت سپاسگزارم
      تسلیت به مناسبت ایام
      التماس دعا دارم🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا