🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زندگی…..

(ثبت: 231968) مهر 5, 1399 

زندگی…

زندگی آینه ای کاو ، به کردار شماست
زشت و زیبا همه زاییده ی افکار شماست

زندگی خنده ی بنشسته به لبهای گلی است
دلنوازست ، ولی بر سر دیوار شماست

زندگی لذّت لبخند به لبهای یتیم…‌‌
یا فقیری که نظر در پیِ دیدار شماست

زندگی شیب قشنگیست که با چشم حریص
نقطه ای حبس فقط مرکز پرگار شماست

زندگی برگ درختی است که در اوج خزان
دائما درصدد پویش و هشدار شماست

زندگی خواب لطیفی است که از شب به سحر
سِیر در سیطره ی دیده ی بیدار شماست

زندگی داده که تا ارزشِ ما فاش شود
نامِ نیکوی شما ، ارزش و مقدار شماست

زندگی همچو نسیمی گذرا ، می گذرد
عاقبت یک وجب از خاک خریدار شماست

زندگی فاصله ی کرب و بلا تا نجف است
سرخوش آن عَبد که بیمار علمدار شماست

حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

نظرها
  1. فریبا نوری

    مهر 5, 1399

    زندگی همچو نسیمی گذرا ، می گذرد
    عاقبت یک وجب از خاک خریدار شماست

    درودها استاد گرانقدر
    🌷🌷🌷💐💐💐

    • حسن نبی

      مهر 5, 1399

      عرض ادب و احترام 🙏🏼🙏🏼

      ممنونم بابت لطف شما🙏🏼🌺🙏🏼

  2. جواد مهدی پور

    مهر 5, 1399

    سلام و احترام محضرتان جناب نبی گرامی

    زیبا سرودید

    لذت بردم

    زنده باشید به مهر

    💐💐💐

    • حسن نبی

      مهر 5, 1399

      درود و ارادت

      پاینده و تن درست باشید🙏🏼

  3. سلام جناب نبی عزیز

    زیبا سرودید🍃🌺🌺🌺🌺🍃

    • حسن نبی

      مهر 6, 1399

      سلام جناب انصاری

      ممنونم از لطف شما🌺🙏🏼🌺

  4. درود بر شما
    عمیق و دلنشین و زیباست
    💐👏
    فقط “بنشسته” چون امروزه مرسوم نیست
    کمی از زیبایی اثر کاسته

    • حسن نبی

      مهر 7, 1399

      درودتان بانو💐💐

      ممنون از حسن توجه شما 🙏🏼

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا