🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ساز بشکسته

(ثبت: 247486) اردیبهشت 14, 1401 

ساز بشکسته

من آن مسافرم از کول بار می گویم
ز پای خسته ی در زیر بار می گویم

جدا فتاده ام از یار همزبان یاران
چو نی شکایتی از روزگار می گویم

نفس بریده چو برگ خزان پاییزم
ز باغ و غنچه و از شاخسار می گویم

فغان بر آورم از دل چو ساز بشکسته
که با نوازش دستان یار می گویم

به نای خسته ی چوپان من آن نوای نی ام
ز هم نواییِ با کوهسار می گویم

ز قصه های دراز هزار و یک شب خود
هزار رفته من از آن هزار می گویم

گذشت عمر گرانمایه مثل باد سحر
چو آب درگذر از جویبار می گویم

بهار باغ خزان شد صفای بستان رفت
از آن کویر و وز ان شوره زار می گویم

ز چشم نرگس و از اشکهای مروارید
ز خال هندوی آن گلعذار میگویم

خدا کند نرود چشمهای من بر خواب
ز چشمهای غزال خمار می گویم

میان خنده ی گلهای بوستان، من از
گلاب گریه ی بی اختیار می گویم

قرار در دل درمانده ام نمانده دگر
ز دردهای دل بیقرار می گویم

بر آید از دل نالان هر دمی آهی
ز آه بی ثمر و بی شمار می گویم

بسی ز جور فلک داغدیدگان دیدم
فسانه ای ز دل داغدار می گویم

ز خاطرات پریشان رفته در دل خاک
ز کوچ بی خبر “خاکسار”۱ می گویم

“یگانه” ام هنر شاعری نمیدانم
گهی ز حافظ و گه شهریار می گویم
@@@
امیر وحدتی    یگانه
۱- مرحوم غلامعلی خاکسار شاعر نامدار از شهرستان ابهر

 

 

 

نظرها
  1. فریبا نوری

    اردیبهشت 14, 1401

    قرار در دل درمانده ام نمانده دگر
    ز دردهای دل بیقرار می گویم

    درودها جناب وحدتی یگانه ارجمند
    کاش اگر فرصت دارید در بخش مطالب هم مطلبی با ذکر نمونه اشعار مرحوم غلامعلی خاکسار بنویسید.

    🌺🌺🌺🌺🌺

  2. صفا یغمایی

    اردیبهشت 14, 1401

    درودها جناب یگانه‌بزرگوار
    بسیار زیبا و دلنشین وپراز غم فراق
    موید و موفق باشید
    💐💐💐

  3. طلعت خیاط پیشه

    اردیبهشت 14, 1401

    جناب یگانه ارجمند
    درود بر شما
    میان ِ خنده ی گلهای بوستان ، من از
    گلاب گریه ی بی اختیار می گویم
    🙏🌷🌷

  4. حسن مصطفایی دهنوی

    خرداد 11, 1401

    درودها بر شما استاد گرامی ادیب فرزانه و فرهیخته
    بسیار زیبا، دلنشین و سرشار از احساسات لطیف سروده اید
    قلمتان نویسا
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا