🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ساغر از فهم تو گیرم نوش سازم دلبرم

(ثبت: 229782) مرداد 4, 1399 
ساغر از فهم تو گیرم نوش سازم دلبرم

 

آن که در عشق ازل مستی کند دیوانه نیست
یار را جویا کند از ماسوا بیگانه نیست

مستی عشق است دل را می کشد سوی صفا
مروه را طی کردم و دیدم درون خانه نیست

در درون عقل جویا گشتم و راهی به دل
این ندا آمد بگفتم عقل تو فرزانه نیست

بی نصیب از خود به مستی این ندا را داده اند
در درون سینه بین دانی تو را پروانه نیست

تازه فهمی ، راز دل را با چه کس گویی ، ولی
گر چه گیرم در درونت ، ذرّه دام و دانه نیست

هوشمند مجلس آرای زبان را گو بفهم
در عمل کوشی بفهمی دیده ای مستانه نیست

ساغر از فهم تو گیرم نوش سازم دلبرم
گر چه دانم فهم تو در ظرف و در پیمانه نیست

هر که را خالق دهد عقلی و پیمانی ولی
عاقلان دانند فهم عارفان افسانه نیست

روی آوردم که بینم عشق را ، در جسم و جان
عاشق جان گفت والی عشق در بتخانه نیست

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 4, 1399

    سلام و درود ❤️🙏

  2. محمدعلی رضاپور

    مرداد 4, 1399

    سلام و درود
    نظر به پیشنهاد دوستان،
    مهلت رأی گیری در ششمین کارگاه سایت، تا سه شنبه ی آینده تمدید شد.
    لطفا با رأی خود، دلگرمی بخش مان در چنین فعالیت هایی باشید!
    سپاس فراوان
    رأی گیری در:
    http://sherepaak.com/229680/—-
    🌹🌹🌹

  3. حسین شیرکوند

    مرداد 4, 1399

    👏👏👏

  4. اکرم نوری

    مرداد 4, 1399

    سلام
    به به

    چقدر زیبا

    🌹🌹🌹

  5. سمیه صباح

    شهریور 27, 1399

    استاد بایبوردی گرانقدر
    با سلام و احترام؛

    بسیار زیبا است …

    دست و دل مریزاد بزرگوار.

    پاینده باشید ان شای الله و جاوید بسرایید.

    🌹🌹🌹🌹🌹
    🙏🙏🙏🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا