🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ساقىِ ابيات نورانى

(ثبت: 6252) تیر 17, 1397 
ساقىِ ابيات نورانى

 

بخشیده شب بر چشمهایم امتیازش را

در پای شب بوهاى شعرم ریخت رازش را

 

شب ماه بانويى ست با روبنده ى مشکی

نامحرمی هرگز ندیده روی بازش را…

 

چشم سياهش ساقیِ ابیات نورانيست

جز همنشينانش نمى دانند فازش را!

 

مهتاب را تک خوانِ جشن شب نشينى كرد

تا با سپيده بشكند خورشيد، سازَش را!

با ماه كامل اُخت شد تا منتشر سازد

اشعار مجنون پرورِ غيرمجازش را

 

ديوانگان رو به نگاهش قبله مى سازند

وقتى كه مى گيرند دستِ عشقبازش را

 

بر ساقه ى اندام تردِ ياسِ خواب آلود

آهسته مى پيچد پرِ چادر نمازش را

 

عطر خوش لالايى اش وقتى كه مى رقصد

محبوبه ى شب می کِشد تا صبح نازش را

 

هر نوعروس ياس، مى داند كه دست شب

آماده كرده خوانچه ى سبزِ جهازش را

 

وقتی که خوابش می بَرَد زیر لحاف نور

شب، مثل من، هر بار شعر اعتراضش را….

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    تیر 18, 1397

    سلام و درود به بزرگ بانوی پاک 

    فقط به این مختصر بسنده می کنم :

    خوشحالم در این عصر شاعری توانا را می شناسم .

    در پناه خدا شاد زی 

  2. مهران اسدپور

    تیر 19, 1397

    درودها خواهر ارجمند و زیباسرا ، سرکار خانم آرامش…

    مثل همیشه ، بی نقص و منحصر به فرد …

    سپاس از خلق این همه زیبایی …

    توفیقتان روز افزون باد.

     

  3. سلام غزل گرامی خیلی زیبا بود

    فقط روبنده ی مشکی را به جای

    روبند استفاده کرده اید زیبا نیست

    ما به روبند در صحبتها نمی گوییم روبنده

    شعری به این زیبایی این حرف

    خیلی به این شعر تحمیل شده

    ونازیباست

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا