🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ساقی نامه

(ثبت: 265939) آذر 7, 1402 

 

الا یا ایهاالساقی برون از جرگه ی دلها
شتابان ده می باقی فرو افتاده محملها

از آن می ده که جانم را ز تن بالا برد آنی
بشویاند درونم را از این زنگار باطلها

فجور و فسق و زشتی را براند از دلم بیرون
فلاح و خوب و زیبا را کند در عمر حاصلها

بپوشاند عیوبم را بپوساند گناهم را
رها سازد درونم را ز خوی خبث کاهلها

به گوش من بخواند دم به دم غافل مشو از دل
به نفس من قبولاند روی منزل به منزلها

به وجد آرد نهانم را ز عمرم پرده بردارد
وجودم را به پرواز آورد بر بام باطنها

به شکر آرد زبانم را مداوم بر کشم هو هو
به راه مستقیم آرد از این بیراهه سابلها

 

 

 

نظرها 11 
  1. سلام و درود
    صبح و روز شما نکو

    به شعر پاک خوش آمدید

    موفق باشید

  2. درود بر شما
    زیباست
    فقط در بیت ششم قافیه رعایت نشده💐

  3. صفا یغمایی

    آذر 7, 1402

    درود وخیرمقدم
    زیباست
    به تذکر سرکارخانم ایرانپور
    توجه بفرمائید.
    موفق و مویدباشید.
    🌺🌺🌺

  4. برهان جاوید

    آذر 7, 1402

    درود گرامی
    بسیار زیبا
    موفق و پیروز باشید
    🌺🌷🌺👏

  5. سجاد پورخدایار

    آذر 11, 1402

    سلام دوست عزیز جدا از شعر زیبا،دارای مفاهیم عرفانی نیز می باشد که به نظرم هر انسان خداجویی طالب آنها می باشد👌👌👌

    • خیلی ممنون و متشکر جناب پور خدایار عزیز شما لط دارید⚘⚘⚘⚘⚘

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا