🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ساقی

(ثبت: 266976) دی 24, 1402 

 

به باده وضو کرده ام به تاک ها افطار
به میکده سجاده ام و ذکر او بسیار
من از تهاجم ِفقه و اصول و اخباری
به دیر رفته ام , به شب شدم بیدار
گذشت عمر کوتاه به بحث و جدل
ز هر قلم و کاغذی , دگر شدم بیزار
کلام شیخ و مدعی نکرد درمانی
به درد های زمانه , گشته ام تبدار
نه درس و استاد , نه منبر ِوعظی
فشرد ه ام به انگشت , گوش خود بسیار
به حجره ی ریائی و اخذ مدرک ها
چه گویمت ز عاقلان , از این پند ار
نصیب ما ز قیل و قال , نبود حاصل
ز رنج ما ساختند , ضریح و کاخ بسیار
کجاست ثروت انبوه چه شد بر این ملت
کجا شد این نعمت , چرا شدیم بیمار

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا