🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ساقی

(ثبت: 229633) مرداد 14, 1399 

 

به باده وضو کرده ام به تاکها افطار
به میکده سجاده ام و ذکر او بسیار
من از تهاجم فقه و اصول و اخباری
به دیر رفته ام. به شب بیدار
گذشت عمر کوتاه به بحث و جدل
ز هر قلم و کاغذی شدم بیزار
کلام شیخ و مدعی نکرد درمانی
به درد زمانه گشته ام تبدار
نه درس و استاد نه منبر وعظی
فشردم به انگشتها گوش خود بسیار
به حجره ی ریائی و اخذ مدرکها
چه گویمت ز عاقلان از این پندار
نصیب ما ز قیل و قال نبود حاصل
ز رنجها ساخته اند کاخ و ضریح بسیار
کجاست ثروت انبوه چه شد بر این ملت
کجا شد این نعمت. چرا شدیم بیمار

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا