🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سخن های دیگران

(ثبت: 224800) فروردین 14, 1399 
سخن های دیگران

 

هرگز مخور  فریب  سخن  های  دیگران
چندان امین مباش به ظن های دیگران

بد گوید از تو آن که بَدِ خلق با تو گفت
در چاه  اوفتی به  رَسَن های  دیگران

توجیه می کنند و تو توجیه می شوی
آلوده  می شوی به  لجن های دیگران

تهمت بد است غیبت از آن نیز بدتر است
زنهار ،  بد  مگو  ز  حَسَن  های  دیگران

غافل مشو ز مرگ که هشدار می دهد؛
ما را  به سنگ قبر  و کفن های  دیگران

تشخیص بین باطل و حق، هیچ ساده نیست
قانع  مشو  به  حرف  زدن های دیگران

باطل بسا شود که  بپوشد لباس حق
زنهار،  از  اسارت  “من”  های  دیگران

تنها بِچَشم خویش  چو دیدی قبول کن
بگذر ز گوش و چشم و دَهَن های دیگران

آن را که دیده ای، به کسی بازگو مکن
راضی مشو به غرق شدن های دیگران

آیا “چهل کلاغ” بگوشت نخورده است؟
مازندران  شوند “تجن”  های   دیگران

97/05/02 مرتکب شدم
#رضا_زمانیان_قوژدی
#خلو_دخو

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    فروردین 14, 1399

    سلام و درود
    چه جاودانه ای سروده ای!!
    به به
    حظ کردم
    رضا جان تصویر چه ربطی به شعر دارد ؟!
    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏❤️🌹🌿

    • رضا زمانیان قوژدی

      فروردین 15, 1399

      درود بر استاد بزرگوار و نور چشمانم❤️
      سپاس از نگاه محبت آمیزتان.
      در محضر اساتیدی همچون شما درس پس می دهم.چوبکاری فرمودید و شاگرد نوازی.
      بله متاسفانه تصویر دیگری بود که فرمت آن جور نبود و لذا به این تصویر راضی شدم.در لایه های درونی خود به ساز و کار صهیونیسم جهانی که آمریکا را اشغال کرده، اشاره دارد.کمی شعاری شد ولی حقیقت این است که همه گرفتاری های بشریت از این جرثومه فساد است و مزید بر آن، جهل توده ها.
      زنده باشید.

  2. محمدعلی رضاپور

    فروردین 14, 1399

    درودتان
    حکمت آمیز و حکمت آموز…

  3. محمدعلی رضاپور

    فروردین 14, 1399

    تشخیص بین باطل و حق هیچ ساده نیست👏👏👏

  4. علی معصومی

    فروردین 15, 1399

    ..درود ها بر شما
    ♡♡♡♡
    اندیشه ات سبز
    ارجمند
    ☆☆☆☆☆
    🌺🌸🌺🌸🌺🌸

  5. یاسر رشیدپور

    فروردین 15, 1399

    سلام و عرض ادب

    بسیار عالی بود

    درود فراوان نثارتان

    قلمتان همواره نویسا

    مانا باشید

    🌹🌷🌺🌸🌸💐🌿🌿🍃🌹🌹🌷🌺🌸💐💐🌿

    • رضا زمانیان قوژدی

      فروردین 16, 1399

      درود بر شما استاد رشید پور گرامی.
      سپاس از لطفتان.
      مانا باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا