🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سرای خان

(ثبت: 244651) بهمن 2, 1400 
سرای خان

 

این تخته که امروز چنین آسودست
روزی بسرای باشکوهی بودست
اندر دل خود راز نهانی دارد
وز گردش ایام چنین فرسودست

گویند که بوده این سرا خانه خان
که امروز دگر نیست از او نام و نشان
این تخته فرسوده به ما می گوید
کو تخته و کو در و چه شد صاحب آن

آن تخته و در دگر فراموش شدند
آن خاطره ها هم بدر از گوش شدند
از صاحب آن خانه و خان نیست خبر
صد حیف که با خاک هم آغوش شدند

افسوس که ایام جوانی سر شد
گل های شکفته ای بسی پرپر شد
اکنون که رسیده ایم بر آخر راه
این عمر “یگانه” چه عجب آخر شد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    بهمن 2, 1400

    سلام و درود
    زنده و سرزنده باشید 🌹🌹🌹

  2. صفا یغمایی

    بهمن 2, 1400

    سلام جناب یگانه زیبا بود ولی ایکاش
    بین رباعی ها فاصله میگذاشتید
    💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا