🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سرخاب

(ثبت: 241321) مرداد 30, 1400 

سرخاب

دست از خیال کودک رویای خود بکش
گلبانگ بی نشانه به صحرای خود بکش

خطی به روی خاطره های نگفته را
در لا به لای دفتر انشای خود بکش

درس و کتاب و مدرسه ارزانی ات ولی
برقع به روی صورت زیبای خود بکش

دستور و حکم والی شرع خلافت است
پای از مسیر روشن فردای خود بکش

دوشیزگی و کاخ امارت! چه حرف ها
این پنبه را ز گوش صفورای خود بکش

سرخاب اگر به جوهر اشکت افاقه کرد
با چادرت به گوشه سیمای خود بکش

شرقی ترین ترانه ی آوارگی توئی
غمناله ای به شیوه دنیای خود بکش

ای بانوی نشسته به زانوی بی کسی
آه از نهاد مادر و بابای خود بکش

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مرداد 30, 1400

    سلام و درود

    غزل، زیبا، محکم و جانانه است
    برقع!
    دوست عزیز و مهربانم در تخار افغانستان طالبان زنی را که برقع بر صورت نداشت به رگبار بست شما چرا برقعی شده اید؟

    در پناه خدا سلامت و پایدار باشید….. 🌿🌹🌿

    • علی معصومی

      مرداد 31, 1400

      سلام و ا ارادت
      جناب خراسانی نازنین
      سپاس از حصور ارزشمندتان
      ◇◇◇
      من هم تطر جنابعالی دارم
      بیت مورد نظر جمله اعتراضی دارد
      یعنی پس از این
      مجبوری که برقع داشته باشی
      و
      پای لز مسیر روشن فردای خود بکشی
      ◇◇◇
      یکبار دیگر شعر را تا پایان مرور فرمایید
      ارزوی سلامتی و توفیق برای شما عزیز بزرگوار دارم
      🌿🌹🌿🌹🌿

      در پناه خدا

  2. کبری محمدی

    مرداد 31, 1400

    سلام
    قلم تان توانا، دل تان روشن
    پاینده باشید
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

  3. عظیمه ایرانپور

    شهریور 1, 1400

    درود بر شما
    و قلمتان💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا