🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سرود جشن میلاد حضرت علی علیه السلام

(ثبت: 223569) اسفند 18, 1398 

 

🌸سرود میلاد حضرت علی🌸
سبک؛ یار مبارک بادا-شیرازی
شاعر: رسول چهارمحالی

(مژده حیدر آمده، شاه و دلبر آمده)
فاطمه بنت اسد دارد به بر یک شاخه یاس
نور چشمانش علی، در کعبه کرده دیده باز
هر کجایی بنگری نور ولایت شعله زد
حیدر صفدر علی، بر دامن تو غنچه زد

***************
کعبه گشته میزبان بهر امیر عالمین
ذوق این گل را کند احمد انیس عالمین
آمده زوج بتول آن همسر زیبای یاس
آمده حبل المتین، بابای گل های جهان

**********************
از قدوم روی او ، کعبه شده پر شور و شین
انبیا و اولیا ، عزم زیارت از دو عین
یک ترک افتاده شد بر خانه ی پاک خدا
تا ابد باشد نشان از مقدم شیر خدا

********************
بلبلان در مستی و گل ها همه سر مست او
آمده است بوتراب ، آن فاتح و مرد جهاد
آمده بهر یتیمان او پدر داری کند
بر فقیران و اسیران او نگهبانی کند

******************
اسدالله و یدالله و ولی الله دین
آمده شاه جهان ، یعسوب الدین
از نگار روی او عالم شده پر از صفا
عرض تبریک از برای حضرت خیر النسا

*******************
مکه امشب غرق نور از طلعت زیبای او
قلب پیغمبر بود شاد از رخ دلجوی او
عرش و فرش ، ملک و ملک در پای او
عالمان علم هر جا نقطه ی پر گار او

******************
(مژده حیدر آمده، شاه و دلبر آمده)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    اسفند 18, 1398

    سلام

    استاد چهار محالی ارجمند

    اجرتان با ولایت

    سالروز میلاد امام همام مبارک

    تقدیمی : 🌷

    با اهلِ هَل اتی ، خودی کن تو سازگار
    صالح میانِ خلق چو مردان رستگار

    دور از بلای خاک ، رهایی ز دنیوی
    جانب به اخروی چه حیاتی که ماندگار

    ولی اله بایبوردی

    18 / 12 / 1398

    🌸🌸🌸🌸🍃🌸🌸🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا