🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سرگذشت

(ثبت: 258863) اردیبهشت 6, 1402 

 

خط به خط، خون کشیده بر دیوار
چوب خطِ شروعِ پایان را
شب به شب، زد نوشته روی دار
سرگذشتِ کتابِ زندان را

مردِ آزاد کَند گورش را
در زمستانِ سردِ بهمن ماه
مثل دیوانه نعره میزد آه
مُرده باد ای شغاد شاهنشاه

در دلش کورُ اجاقی از امید
بر تنش نقشِ تیزِ شلاق است
پای جوخه نمی زند زانو
تا شقیقه کبود قنداق است

تا گلویش فرو در آتل بود
در صفِ انتخاب رهبر شاد
در تبِ انجماد اشک و خون
تن به یک انقلابِ دیگر داد

آخرین روز فصل تابستان
روزِ آغازِ جنگِ اهریمن
با پوتین روی مرزِ میهن مُرد
چرخ برخوردِ گوشت با آهن

جای سرو بلند و آزادش
خاکِ باروت و استخوان دادید
بعد از این انتظار بی پایان
صد نشانیِ بی نشان دادید

جای باران به زیر گُل هاتان
خاکِ تشنه ز جوی خون رویید
جای گل هایِ سر بلندِ سرخ
دشت لاله ی واژگون رویید

زیر فقر و مصیبت و سختی
سالهامان به گور غم می رفت
کودکی از گرسنگی می مرد
روی درپوش خیس چاه نفت

پشت دشمن نمی رود هرگز
ملتی رهنوردِ تاریخ است
گر مرض زد درختی از جنگل
راه حل، قطع ریشه از بیخ است

 

برهان جاوید
دوازدهم بهمن هزاروچهارصد هجری شمسی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 6, 1402

    زیر فقر و مصیبت و سختی
    سالهامان به گور غم می رفت
    کودکی از گرسنگی می مرد
    روی درپوش خیس چاه نفت

    سلام پسر عزیزم برهان جان

    شاهکارت را هم گوش داده و هم خواندم

    در پناه خدا 🌱👏👌👌👌👌👌👌👌👏🌱

    • برهان جاوید

      اردیبهشت 6, 1402

      درود بر شما استاد گرانقدرم
      سپاسگزارم از شما
      حضور نازنین و نقد و نظرات ارزشمندتان موجب افتخار و سرور بنده حقیر است
      سلامت باشید در پناه حق
      ❤️❤️❤️🌹🌹🌹🙏

  2. مهدی سیدحسینی

    اردیبهشت 6, 1402

    درود جناب جاوید
    قلمتان نویسا🌹🌹

    • برهان جاوید

      اردیبهشت 6, 1402

      جناب سیدحسینی ارجمند
      درود و سپاس بیکران از نگاه پر مهرتان
      پاینده باشید🌹🌹🌹

  3. شیدا شهبازی

    اردیبهشت 22, 1402

    سلام و درودبسیار زیباست
    در پناه خدا

  4. برهان جاوید

    اردیبهشت 22, 1402

    درود و سپاس از حضور پر مهر و نگاه زیباتان
    موفق و پیروز باشید در پناه حق
    🌷🌹🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا