🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سفرِ عاشقانه ها

(ثبت: 258167) فروردین 19, 1402 
سفرِ عاشقانه ها

 

با من بیا سفر، سفرِ عاشقانه ها
با کاروان بوسه، سرود و ترانه ها

تنها دگر مرو، که در این راه پُر خطر
یک بوسه دستگیر تو باید به خانه ها

بتوان نهاد پشت سر آن هفت شهرِ عشق
شرط آنکه خارِ راه، نباشد بهانه ها

دل را به مرد و زن زچه بندی؟ رها شوی
وِردِ زبانِ مرد و زنی در زمانه ها

از چشم یار باطلِ سحری بخوان به شوق
باشد که نور حق، نرود با گمانه‌ها

شب را برای اهل نظر آفریده‌اند
پیر این نوید داده مرا در شبانه ها

شرحی ز جان دهم تو بگویی فسانه باد
گاهی ست عینِ حق و حقیقت فسانه ها

ابرم، گلوی من پُرِ بغضِ جوانه‌ است
باران شوم به خاطرِ گل ها، جوانه ها

17 تیر ماه 1392

پ. ن
قوافی آگاهانه انتخاب شده است.

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. علی زمان خانمحمدی

    فروردین 19, 1402

    هزاران درودتان باد ارجمند و گرانمایه زیبا بود و دلنشین…… زنده و پاینده باشید

    • طارق خراسانی

      فروردین 19, 1402

      سلام و درود

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌱🌹❤️🙏🌱

  2. علی معصومی

    فروردین 19, 1402

    ای خازن ثغور پر از گنج عاشقی
    ای راز و رمز و مطهر شهر خزانه ها

    تو می روی؟ سفرت پر نشانه باد
    ترسم که گم شوم وسط بی نشانه ها

    من کفتر رها شده از دام و دانه ام
    جلد تو گشته ام به تمنای دانه ها

    ما را سری به شانه هم افریده اند
    بگذار سر که سر بگذارم که شانه ها

    ✍ درود های فراوان
    ♡♡♡♡

    • طارق خراسانی

      فروردین 19, 1402

      سلام و درود

      استاد معصومی عزیز

      شما همیشه با دست پر به خانه من می آیی سخاوت شما ستودنی ست.

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا🌱🙏❤️🌹🌱

  3. پروانه آجورلو

    فروردین 19, 1402

    درود
    👏👏👏🌺

    • طارق خراسانی

      فروردین 19, 1402

      سلام و درود

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌱🌹🙏🌱

  4. مدینه ترکاشوند

    فروردین 19, 1402

    سلام و عرض ادب
    چون همیشه عااالی دستمریزاد

    • طارق خراسانی

      فروردین 19, 1402

      سلام و درود

      سپاس از مهر نگاهتان

      در پناه خدا 🌱🙏🌹🙏🌱

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا