🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سه گلشنی دیگر در مکتب نورگرایی

(ثبت: 237616) فروردین 11, 1400 

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام و درود،

#سه_گلشن ی دیگر در #مکتب_ادبی_نورگرایی
از #محمدعلی_رضاپور (#مهدی)

“اکنون که در دشت

در حال گلگشت”

با قایقی طی می کنم راه دعا را

با دست خود، حس می کنم موی خدا را

باید بیاییّ و ببینی حال ما را

تا قاصدک باشم که بُستان را بگردم

کم می کنم وزنِ تنِ سنگین بلا را

از رود تا دریا عجب راه قشنگی ست!

با اشک، پارو می زنم این ماجرا را

باران! بخوان شعر

از چشم هایم

دریاب خورشید!

دورِ صفا را

در جنگل و تالاب و شالیزار و گلشن

مثل قناریّ و تَذَرو و یاس و سوسن

پر می زنم، سر می زنم، گل می کنم من

می خوانم از عشق

با آبشاران

هِی می کنم “ها”

آیینه ها را

رویِ پلِ بینِ دو گل، سنجاقکِ ناز

در آن طرف، گلپونه های رازپرداز

آوازِ خوشبوی نسیمِ عاشقی ساز

گویی به اعجاز

می چَهچَچَهچَهچَهچَچَهچَهچَهچَهَد باز

(می چَه چَچَه چَهچَه چَچَه چَهچَه چَهَد باز)

گلچهره ای از غنچه بیرون می تراود

رخ می نماید

بر درگهِ مهر

دل می سپارد

ناخواسته، بس دلبرانه

گیرد به تاراج

این ساده ی بی دست و پا – مسکینِ ما را

پروانه، پر وا می کند آیین ما را

طی می کنم مستانه گیسوی خدا را

می چینم عاشق کُش ترین بوی خدا را

تا هست فرصت

می بوسم این سان، بی امان، روی خدا را

روی خدا، بوی خدا، موی خدا را

“جا… ی… سُ… خَ… نی….”

کانال تلگرامی 👇
@sherepishro
گروه 👇
@parsigui

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. محمدعلی رضاپور

    فروردین 11, 1400

    سلام و درود،
    نظر شخصی ام این که:

    حیف است این شعرها کم مخاطب بمانند🌿

نظرها
  1. کبری محمدی

    فروردین 11, 1400

    طی میکنم مستانه گیسوی خدا را
    می چینم عاشق کش ترین بوی خدا را
    تا هست فرصت
    می بوسم این سان، بی امان، روی خدا را
    روی خدا، بوی خدا، موی خدا را

    سلام
    بسیار عالی، زیبا و دلنشین سرودید
    چند بار خواندم، لذت بردم
    پاینده باشید و برقرار
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

  2. علی معصومی

    فروردین 12, 1400

    🌿👏👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا