🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سود و زیان ..

(ثبت: 958) اسفند 17, 1394 

بسمه تعالی

 

 

آدم از انبوه نعمت ها  زبان را بر گزید

یعنی او مجموعه ی سود و زیان را بر گزید

 

حرف های آدم عاقل  ورای عقل اوست

راستگو با حرف های خود جنان را بر  گزید

 

آسمان با آنهمه وسعت برایش تنگ بود

مرغ دل در سینه ی من  آشیان را بر گزید

 

هر پلنگ تیز پا   آهو نمی آرد به چنگ

ماه از ما زخم دید و آسمان را بر گزید

 

یار ، ما را کمتر از خود دید و بی مهری نمود

روی خود بر  تافت ، ازما بهتران را بر گزید

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):