🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سوگند نامه

(ثبت: 1671) خرداد 18, 1395 
سوگند نامه

 

الهی، به ذرَاتِ عالم قسم
به آن اشرفِ خِلقَت، آدم قسم

به “نوترینو” هایی که پیغمبرند
به عالم… پیام تو را می بَرند

به “نترون”، “کوارک” و به ذاتِ خودت
به “لپتون”، “پروتون” که ماتِ خودت

به هر ذرّه ات “فِرمیون” یا “بوزون”
به خورشید و ماهَ ت، سرودِ “فتون”

ز جان قَسمَ ت می دهم بر ولی
به آن اولین پادِشاهم…، علی

بر این آسمان های پُر رمز و راز
به جان های پاکی ز تو بر فراز

به عشقی که مرکب وُرا جان بود
به روحی که از تو در انسان بود

به روحی که گسترده در هستی است
شرابی ز تو خود که بر مستی است

جهان را به وحدت تو دستور دِه
ز خود بیش از این ذرّه را نور دِه

بگو تا بیاید سرودِ غدیر
بیاید ز پرده برون بی نظیر

بفرما که عالم نه بَر غم رود
نه بر راه پُر پیچ و پُر خم رود

همه اهل ایمان به هر دین و کیش
به گرد هم آیند و یاری خویش

بخوانند تنها فقط یک سرود
که تا زهره آرد به رودش درود

«بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند»

طارق خراسانی

6 اردیبهشت 1394