🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سیاهیم هنوز

(ثبت: 264276) مهر 9, 1402 

سیاهیم هنوز

عابر و رهگذری مانده به راهیم هنوز
مانده در مرحله ای گاه به گاهیم هنوز

اختران را به شب تیره خود باخته ایم
محو در پرتو افتاده به چاهیم هنوز

خبر از مشرق پاینده خورشید رسید
ما در این دایره بیگانه ماهیم هنوز

رفته از خاطره ها بود و نبودی که نبود
گرچه بی نام و نشانیم و سیاهیم هنوز

دین و ایمان سر همراهی ما داشت ولی
مثل هر گمشده بی پشت و پناهیم هنوز

نام گندم به سر سفره ی آدم نبرید!
به تقاص پدری غرق گناهیم هنوز

خون هابیل که بر گردن قابیل افتاد
از همان ثانیه در شیون و آهیم هنوز!

♤♤♤

 

 

 

نظرها
  1. مهرداد مانا

    مهر 9, 1402

    نام گندم به سر سفره ی آدم نبرید!
    به تقاص پدری غرق گناهیم هنوز

    دقیقا همین است . یکی با انتخابش ، سرنوشت چند نسل بعد از خود را هم تحت تاثیر قرار می دهد

  2. طارق خراسانی

    مهر 9, 1402

    نام گندم به سر سفره ی آدم نبرید!
    به تقاص پدری غرق گناهیم هنوز
    خون هابیل که بر گردن قابیل افتاد
    از همان ثانیه در شیون و آهیم هنوز!
    سلام‌استاد‌‌گرانمهر
    این‌ دو بیت مکمل هم‌ هستند‌ مانای عزیز درست میفرماید که:
    یکی با انتخابش ، سرنوشت چند نسل بعد از خود را هم تحت تاثیر قرار می دهد
    بنده اعتقاد دارم هم خودم‌ را سوختم هم نسل های آینده را ،شب های تاریکتری را پیش رو‌ داریم.
    خدا ‌آینده جوانان ما را ختم‌ یه‌ خیر گرداند
    در پناه خدا🌿

  3. فیروزه سمیعی

    مهر 9, 1402

    درودتان باد جناب استاد معصومی ادیب گرانقدر 🌞
    غزل به حق ارجمندی سروده اید ژرف در نگر و اندیشه 🍀🌺🌹🌸🍃
    زنده باد 👏👏👏💯💯💯🌸
    حظ وافر بردم 🍀🌺
    پاینده باشید و سرفراز مانید و هماره نویسا
    🌱🌹🌹🌹🌹🌹🌱

  4. استاد ارجمندم
    شاعر توانا
    واقعا آرزو می کنم روزی غزلی به این پختگی و زیبایی بنویسم
    خواندمش و میل دوباره و چند باره خواندنش در دلم موج زد
    بسیار زیبا بود و ظریف
    لذت وافر بردم
    سپاس

  5. معین حجت

    مهر 9, 1402

    مثل همیشه عالی👏👏👏💐💐💐

  6. پروانه آجورلو

    مهر 10, 1402

    درود جناب معصومی
    «به تقاص پدری غرق گناهیم هنوز»
    بسیار زیبا
    👏👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا