🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سینه ریز

(ثبت: 13830) بهمن 11, 1397 

” نفس ”
پای در شدّت نبض
به در و دیوار سینه ی تماشا  می زد؛
” نگـــــــــــــــــاه ”
چشم دوخته
به برج بلند معرفت
که زینت سینه ی سپیدستاره بود
سینایی سیمین
در باور مهتاب  می کاشت…
و
اینهمه
به تمنّای سگام ِ های سرخ ِ بود
جاری درمهـــــربانیــم بود

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. فریبا نوری

    بهمن 12, 1397

    سلام استاد گران قدرم

    سینه ریز ، نفس، سینه، سینه ی سپید ستاره،سینایی سیمین، سگام سرخ، شدت، تماشا، چشم، می کاشت: واج آرایی با 14 صدای س و ش: ما را در این شعر به سکوت می خواند
    در برابر پنج صدای زندگی، در چهار صدای ز در نبض، می زد و اعترافی آشکار که به زینت و سینه ریز دلالت دارد و اعترافی پنهان که در زیبایی و ظرافت آن است؛ و
    این همه نگاهی است به برج بلند معرفت در تماشا و باور و تمنا.

    • اکبر رشنو

      بهمن 12, 1397

      سلام
      و درودها
      بر شما
      سرکار ارجمند خانم نوری
      ضمن خوشامد
      سپاس از حضور ارزشمند و دقت نظرتون
      البته ” سینه ریز”
      همان تراویدن و تراوشات سینه
      یعنی آنچه از دل بر می اید
      که بر سینه ریز معمول هم اتلاق
      می شود در معنای ایهامی

      همیشه حضورتون مغتنم و مایه مباهاتست و
      انشالله که همیشه باشید به مهر و نیکویی های خداوند عزیز
      وسلامت و سر بلند
      و@};-@};-@};-

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا