🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شاعری در غزلش حاشیه پرداخته بود

(ثبت: 254400) دی 9, 1401 
شاعری در غزلش حاشیه پرداخته بود

شاعری دل به سلاح غزلش باخته بود
در همان اول بازی به تو پرداخته بود

می و معشوق و سر زلف به دادش نرسید؛
اسب وحشی زمان بر تن آن تاخته بود

تا “تماشاگه راز” و “حرم یار” نرفت
با مثالی همه را در دل خود ساخته بود!

ناخدا کشتی خود را به سواحل نرساند
غرق دریای تو شد “پرده برانداخته” بود

در حوالی دلش سوزش غمگینی بود
آه! کوکو؟! به کجا؟! ناله ی یک فاخته بود

جان شیرین منی،‌‌ حسرت فرهاد منم
بیستون کندم و چشمان تو نشناخته بود

 

معصومه بیرانوند
سوم دی ماه۱۴۰۲
________
پ.ن ؛ فاخته پرنده ای است که به سر دادن آواز حزن انگیز و محزون معروف است و به خاطر آوازی که سر می دهد، نام دیگر آن “کوکو” است.

 

 

نظرها 12 
  1. سلام و درود

    غزل زیبایی ست
    لذت بردم
    مرغ کوکو نغمه ای خوش ساخته
    کو کجا باشد؟ کجاشد کوی او؟

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • سلام و درود بر شما
      سپاس از حضور و نظر لطفتون

      سلامت باشید

  2. درود بر شما
    بسیار زیبا سروده اید
    💐💐💐🌿

  3. شیدا شهبازی

    دی 9, 1401

    لذت بردم

  4. احسنت 🌹🌹🌹

  5. سیاوش آزاد

    دی 9, 1401

    سلام حاشیه پرداخته بود آن هم در مصرع اول اندکی نامفهومی ندارد؟
    همچنین به نظر می رسد قبل از حاشیه وجود “به” ضروری باشد در غزلش به حاشیه پرداخته بود

  6. جواد مهدی پور

    دی 10, 1401

    سلام و احترام محضرتان بانو بیرانوند

    زیبا ست

    زنده باشید به مهر

    💐🙏👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا