🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خیال باطل

(ثبت: 268844) فروردین 16, 1403 
خیال باطل

 

رهایم کن من از آغاز با غم ها عجین بودم
شراب عشق نوشیدم به خوشحالی غمین بودم

پلنگانه به سویت می دویدم تیزپای من
خیال باطلی کردم که عمری در کمین بودم

هوایت بی هوا در زد! دلم از خویشتن پر زد
پَرِ پرواز من بودی: گرفتار زمین بودم

قفس تنگی گرفتم! چشم هایم منتظر بودند
نگفتم صدهزاران بار فکرِ نقطه چین بودم؟!

مگر این زندگی غیر از تو چیزی را بدهکار است؟!
به جرأت می توان گفتن طلبکار همین بودم

به امیدی که برگردی نرفتم از خودم بیرون
نمی‌بینی تحصّن کردم و گوشه نشین بودم؟

ز عشقت می شوم كافر چه پایانی از این بهتر؟!
به نام نامی اللّه من از مؤمنين بودم…

۱۴ فروردین ۱۴۰۳

معصومه بیرانوند

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 11 
  1. حمید گیوه چیان

    فروردین 16, 1403

    درود بر شما بانو بیرانوند بزرگوار
    بسیار بسیار سروده ی زیباییست
    واقعا لذت بردم.
    فقط جسارتا به نظرم در مصرع آخر یک (که) از قلم افتاده
    شاد و سلامت باشید🌺🌺🌺💐💐💐

    • معصومه بیرانوند

      فروردین 16, 1403

      سلام و عرض ادب

      سپاسگزارم از حضور و نظر لطفتون
      سلامت باشین

      نه وزنش بهم میخوره

  2. مهدی سیدحسینی

    فروردین 16, 1403

    درود خانم بیرانوند
    ماندگار باشید 🌹🌹

    • معصومه بیرانوند

      فروردین 16, 1403

      سلام و عرض ادب

      سپاسگزارم از حضورتون
      سلامت باشین

  3. برهان جاوید

    فروردین 17, 1403

    درود بر شما
    زیباست و ارزشمند
    پاینده و پیروز باشید
    🌺🌺🌺👏👏👏

  4. مهدی محمدی

    فروردین 20, 1403

    سلام و عرض ادب قلمتان تابان

  5. مدینه ترکاشوند

    فروردین 21, 1403

    احسنت بسیارزیبا قلمتان نویسا لذت بردم ❤️👏👏🌺

    • معصومه بیرانوند

      فروردین 23, 1403

      سلام بر مدینه ی عزیز
      ممنونم
      بی شک حضور شما پای شعر این حقیر نشان لطف شماست

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا