🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 روح دنیا خواب ویرانی برایم دیده است

(ثبت: 268503) اسفند 29, 1402 

 

مثل گنجشکی که کاه لانه اش پاشیده است
روحِ دنیا خواب ویرانی برایم دیده ست…

غنچه ای بی برگ و بارم بی ثمر افتاده ام
دست‌هایم از غم دوریتان تفتیده است…

خیس و باران خورده ام چتری بیاور لااقل
چون درختان تناور این تنم پوسیده است

ای گل باغ بهارم بیقرارم از غمت
رفته ای این‌جا گلی از دوریت خشکیده است

خواب می دیدم شبی در‌ سایه‌ی زلف تو أم
چشم‌هایم ‌تکیه گاهی أمن را دزدیده است…

راه رفتن در غبار عشق پایانی نداشت
دار قالی های دنیای دلت پوسیده است

 

معصومه بیرانوند
۲۹ اسفند ۱۴۰۲

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 10 
  1. علی معصومی

    اسفند 29, 1402

    درود و ارادت
    بانو بیرانوند ارجمند

    بهارتان زیبا و دلتان لبریز مهر و لطف خدا
    ♤♤♤
    غمگین و زیبا سروده اید و البته با کمی عجله
    نشر داده اید
    ◇◇◇
    دست هایم ” دور زانوهای غم پیجیده” است
    چوت درختان تناور ریشه ام پوسیده است

    من کویرم حسرت باران دلم را برده است
    روزگاران شربتم را دزدکی نوشیده است

    ♡♡♡♡

    • معصومه بیرانوند

      اسفند 29, 1402

      سلام و درود بر شما.
      سال خوبی داشته باشین
      ابیاتتون خیلی زیبا بود
      ان شاءالله ویرایش می شه شعرم

  2. برهان جاوید

    اسفند 29, 1402

    درود
    بسیار عالی
    تصویرسازی ها نو و قابل لمس
    فقط قافیه تفتیده کمی بیت دوم را ثقیل کرده

    به ارزوی موفقیت و خوشبختی

    پاینده و پیروز باشید
    🌺🌺🌺👏👏👏

    • معصومه بیرانوند

      اسفند 29, 1402

      سلام و درود بر شما
      سپاسگزارم از حضور و نظر لطفتون
      ان شاءالله این شعر ویرایش می شه
      🌹🌺🌸

  3. حمید گیوه چیان

    فروردین 1, 1403

    درود بر شما
    سپاس از شعر زیبایتان
    سال نو مبارک
    شاد و سلامت باشید🌺🌺🌺💐💐💐

  4. مدیر سایت

    فروردین 3, 1403

    سلام و درود
    لطفاً جی‌میل خود را بررسی فرمایید
    سپاسگزارم

    • معصومه بیرانوند

      فروردین 3, 1403

      سلام و درود
      ممنونم
      پیامتون رو دیدم
      سپاس از پاسخگویی شما

  5. مهدی سیدحسینی

    فروردین 11, 1403

    درود مجدد
    چون درختان تناور پیکرم پوسیده است
    زیباست🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا