🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شاه و گدا

(ثبت: 6741) مهر 4, 1397 

« شاه و گدا »

در  دايره ي  مُلك خدا ، كار  خطا  نيست            

هر كار خطا هست،كه با  رأي خدا  نيست

كار بشري  جمله  خطا  باشد و پوچ  است           

 با  رأي  خدا ،كار  بشر جور و جفا  نيست

در ملك خدا ، شاه و گدا   هر  دو  گدايند         

  جاي  سخن و دَم زدن  شاه و گدا   نيست

هيچـس  بشـر ، كار  بشـر   هيچ     نـباشد         

 از هيچ خودش لاف زدن2،رسم حيا  نيست

در كار خدا ،مهر و وفا  هست و مهم است         

  كار  بشري ، هيچ   ره   مهر و وفا   نيست

لطف وكَرم و بخشش هستي،هم از  اوست        

   از  هستي  ما  روز  ديگر، هيچ  بجا  نيست

آن    گُم  شدگان  و  ضعفاء  را    بـنوازد          

 ما  را  خبر از گُم  شدگان  و ضعفا   نيست

در  دايره ي  حكمت حق، هر چه  بسنجيم           

بي  حكمتي  ما ،بجز از جور و جفا  نيست

بر  آدميان ، عهد  و  وفايي  است   زِ    اول         

 عهدش  ابدي  باشد و بي عهد و وفا  نيست

در   ميكده ي  عشق ،  صدايش   بـشنيدند          

  اندر  لبِ ما بي خردان،صوت وصدا  نيست

از  صوت و صدايش  به  بقاء  رهبر  ما  بود          

 آن  صوت وصدا ،بي اثر از  ملك بقا  نيست

ديد حسن آن صوت وصدايش چه رسا  بود            

پس گفته ي ما  نزد خدا ،بي پَر و پا2 نيست

٭٭٭

  1- حرف زدن – ادعا كردن      2- دعوي باطل كردن         

  1- ضعيفان         2- بي اساس

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):