🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شعرِ سپید فامِ مرا یک غزل کنید

(ثبت: 208157) اسفند 4, 1397 

 

شعرِ سپید فامِ مرا یک غزل کنید
دردم به عشق آمده، ضرب المثل کنید

زنبورِ طبع من، نزند نیش بر کسی
دل ها بیاورید و همه پُر عسل کنید

ظالم به رنگ و ریب بخواند تو را به خویش
هرگز مباد پیروی از آن دَغل کنید

وقتی تمامِ عالم و آدم بوَد یکی
سنگی مُراد داده و آن را هُبَل کنید

تا دل برای روى کسی تنگ می شود
در باغ عشق رفته ، گلی را بغل کنید

۳ اسفند ۱۳۹۷

 

 

 

 

نظرها
  1. فریبا نوری

    اسفند 4, 1397

    وقتی تمام عالم و آدم بود یکی
    سنگی مراد داده و آن را هبل کنید

    👏👏👏

    درودها استاد گرامی ام
    فکر کنم ضرب المثل بشود

    🌹🌹🌹

    • طارق خراسانی

      اسفند 5, 1397

      سلام و درود بر بزگ بانوی شعر پاک

      سپاس از حضور گرمتان

      در پناه خدا 🙏🌺

  2. عظیمه ایرانپور

    اسفند 5, 1397

    درود بر شما
    عارفانه ای زیباست
    لذت بردم🌷👏

    فقط در مصرع دوم‌ منظورتون از “به عشق”
    همراه با عشق هست؟

    • طارق خراسانی

      اسفند 5, 1397

      سلام و درود

      سپاس از حضور گرمتان

      دردم به عشق آمد مانتد آهم به آسمان رسید است ، دردم به عشق رسید.
      البته دارای ایهام است
      در بین مردم کوچه و بازار واژه عشق کردم مصطلح است، یعنی لذت بر دم
      دردم به عشق آمد می تواند این معنا را داشته باشد که دردم به لذت رسیده است یا دردم لذت بخش است.

      در پناه خدا 🌺

  3. مازیار نژادیان

    اسفند 6, 1397

    درود ها جناب خراسانی

    به حق غزلی جلیل و زیبا را آفریدید

    لذت بردم از این استحکام و لطافت کلام

    مانا و جاوید باشید🌹🌹🌹🌹🌹

    • طارق خراسانی

      اسفند 6, 1397

      سلام و درود بر دوست گرانقدر شاعرم
      جناب مازیار نژادیان عزیز

      نظر شما ادیب ارجمند قوت قلبی برای حقیر است .

      سپاس از حضور گرمتان

      در پناه خدا
      🍃🙏🍃

  4. یاسر رشیدپور

    اسفند 7, 1397

    سلام و عرض ادب جناب خراسانی گرانقدر

    بسیار زیبا و دلچسب بود

    سپاس فراوان نثارتان

    قلمتان همواره نویسا

    ماندگار باشید

    @};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-@};-

    • طارق خراسانی

      اسفند 7, 1397

      سلام و درود بر جناب رشیدپور گرامی

      سپاس از حضور گرمتان

      در پناه خدا
      🌿🙏🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا