🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شهرِ شلوغِ بی کسی

(ثبت: 261953) تیر 26, 1402 
شهرِ شلوغِ بی کسی

کاش آدم پشتِ نقابِ خنده هاش
یه عالم گریه ی بی امون نداشت
واسه مخفی کردنِ دردا و غماش
یه دلِ ساکت و بی زبون نداشت

میخام امشب روی کاغذ خیال
طرحِ یک دنیایِ بهتر بکشم
قلبِ آدما رو مثلِ آسمون
ابرِ احساسو رهاتر بکشم

خستِم از شهرِ شلوغ بی کَسی
من میخام یه قلبِ نشکن بکشم
یا که با مدادی از جنس طلا
مردمو جوری که هستن بکشم!

واسه آدما تو شهرِ نقاشیم
چشمای روشن و باز تر میکشم
دستاشو می بندم و جایِ نقاب
توی آغوشش کبوتر میکشم

برای شنیدن حرف سکوت
گوشاشو خیلی بزرگتر میکشم
این یکم عجیبه اما من میخام
طرج یک آدمِ برتر بکشم !

میخام این شهرِ خیالِ کاغذی
واسه آدما یهِ زندون نباشه
پس باید کاری کنم که حرفاشون
تو دلاشون دیگه پنهون نباشه

واسه پاک کردنِ نیرنگ و دروغ
یه آدم بی دهن و لب می کشم
با سکوتِ قلبا چون مخالفم
پس بجاش برای دل لب می کشم

کاش آدم حرفاشو با دلش میزد
کاش اصن رو صورتش دهن نداشت
چونکه دل همیشه صاف و صادقه
کاش خدا برای دل دهن میذاشت

اگه من خدا بودم تو شهرِ من
هیچ کسی حقِ نقاب زدن نداشت
میشدم خالقِ سرزمینی که
هیچکدوم از آدماش دهن نداشت

سحرفهامی آهو

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    تیر 26, 1402

    🌹🌹🌹

    • سحر فهامی

      تیر 27, 1402

      سپاسگزارم از محبت شما 🌹🙏🌹🙏🌹

  2. عظیمه ایرانپور

    تیر 26, 1402

    درود بر شما🌿

    • سحر فهامی

      تیر 27, 1402

      درودتان باد سرتان سلامت بانوی فرهیخته 🌹🙏🌹🙏

  3. طارق خراسانی

    تیر 26, 1402

    میخام این شهرِ خیالِ کاغذی
    واسه آدما یهِ زندون نباشه
    پس باید کاری کنم که حرفاشون
    تو دلاشون دیگه پنهون نباشه

    سلام سحر خانم

    به وبسایت شعر پاک خوش آمدید🌹🌹🌹

    مدتی نبودم و از ورودتان به وبسایت پاک بی خبر بودم
    شعرهای زیبای تان باب دلم می باشد

    هرچه زندان در جهان نابود باد
    از خدا این است استذعای من

    دست مریزاد و قلمتان همیشه مانا

    در پناه خدا شاد زی 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • سحر فهامی

      تیر 27, 1402

      عرض سلام و ادب ، سپاسگزارم از مهرتان و یک دنیا ممنونم از توجه و محبت شما ،بزرگوار فرهیخته
      سرتان سلامت🌹🙏🌹🙏

  4. فیروزه سمیعی

    تیر 27, 1402

    درودتان مهربانو‌ سحر ادیب گرانقدرم💖
    بسیار زیبا و دلنشین اندیشمندانه سروده اید 💠🌻
    چه آهنگین به رقص کلمات رسانده اید🎶🍀
    زنده باد👏👏👏👏👏👏
    واقعا لذت بردم💖💫
    آفرینا💫
    و نقاشی هم فوق العاده ست و ارجمند

    پاینده باشید و سرفراز و سبز
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹⁦❤️⁩

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا