🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شهرکودکی پاک

(ثبت: 270669) تیر 15, 1403 

شهر کودکی پاک

ساختم از قصه‌ات شهری پر از کوچه و باغ
باغ‌هایی پر برف مملو از بلبل و زاغ
مردمی ساکن شده در کوچه‌ها
بچه‌ها بازیکنان باجوجه ها
چون تمام کوچه‌ها نام تو بود
آدرس پیدا می‌شد سریع و زود
زندگی آسون و بی‌هزینه بود
کودکی تنها بهای کوچه بود
کوچه یاد تو
در شهر دل من باقیست
مرکز شهر دلم آنجاییست
که کودک آن باشد شاد
یاد باد هرچه در آن نام تو باد
یادباداروزگارکودکیهایم
رفتی از کوچه تمام شهر رفت
آسمان خورشید باغ و برف رفت
قصه زندگی آمد شهر من خاطره شد
قیمت هر کوچه متری صد هزار فاصله شد
سال‌ها می‌گذرد لحظه از آن هجرت سخت
ولی آن شهر هیچوقت ازیادنرفت
سخت شدهجرو ازآن سخت تر یادتوبود
چون پی آن شهرتوبودی
تونبودی دگرآن شهر نبود

ابراهیم خلیلیان

 

 

 

نظرها 11 
  1. تیر 15, 1403

    سلام شعرکودکی همه ماست که دیگربرنمیگردد

    • تقدیم نگاه مهربانت آن
      کودکی گنجینه عمرهمه ماست
      درست است که برنمیگردد
      ولیکن همیشه درذهنمان
      براحتی برمیگردد

  2. تیر 15, 1403

    سلام ودرودشعرزیبایی بودوچقدرروان وگوشنوازبود

  3. امیر راهین

    تیر 15, 1403

    درود ارتباط مخاطب با صمیمبت متن یکی از ویژ گی های شعرتان است وخیلی خوب از عوامل جانبی وغیر آن به نفع خود استفاده میکند

  4. درود وسپاس
    بگمانم راهین معنی پاکی باشد
    وچه زودصمیمی میشود بادل

    • امیر راهین

      تیر 16, 1403

      درو د راهین به معنای آموزگار و یا نشان دهنده راه
      گاهی هم به معنای آموزنده میباشد

  5. تیر 15, 1403

    سلام چه شعرتودل برویی
    حال کردم

  6. طارق خراسانی

    تیر 18, 1403

    درود

    لذت بردم 🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا