🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شورابه ای هم طعم بخت عشق

(ثبت: 6224) تیر 10, 1397 
شورابه ای هم طعم بخت عشق

خجالت می کشم از مِهر بنویسم

جنوبِ کشورم از درد می سوزد

هوا و دلخوشی و زندگی، تعطیل

نفسها در هجومِ گرد می سوزد

عطش، شورابه ای هم طعمِ بختِ عشق

که جانها در حریقِ زرد می سوزد

جهان، این روزها بر کامِ نامردان

به جای آن همیشه مرد می سوزد

کسی فکرِ نجاتِ جانِ انسان نیست

همه امّیدها دلسرد می سوزد

مهناز نصیرپور

پ.ن: پاداش مردم جنوب سرزمینم که جان و ناموس و زندگی خود را در جنگ از دست دادند شورابه و بی آبی و هوای گردآلود است؟

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):