🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شیاطین

(ثبت: 219013) آذر 20, 1398 

« شياطين »

بسا بودن از این مردم، غلطها سر زد از آنها
که دایم در غلط بودن، زمانهایی و دوران ها
زِحق صحبت همی کردن، نه برحق کارشان آنها
به جهل خود فرو رفتن، خدا گمراه خواند آنها
از این افراد بی ایمان، بسی بودن به دوران ها
غلط بُد کارشان آنها ، نـدانستن یقین آنها
خدا را یاد ناوردن3، بُدن4 تابع به شیطانها
شیاطین را نمی دیدن، ز خود بودن شیاطین ها
شنیدی قصه ی آنها ، مشـو تابع تو بر آنها
وگر نه چون ثمود و عاد می باشی، تو چون آنها
خدا عاجز نمی ماند، از این افراد و شیطانها
خدا آیا چه خواهد کرد، با شیطان و با آنها
شیاطین رانده شد از حق، زِ جنت آدم و حوا
که شیطان بار اول گشت، دشمن برهر دوی آنها
ز نسـل آدم و حـوا، بسـا بودند آدمهـا
که با فتح و ظفر خود را، رها کردن ز شیطانها
به نیکی نامشان ماندس و نیکس فطرت آنها
چو آنها کارشان نیکس، به جنّت می برن آنها
بهشت وجنت حق را ، نمی دد5 حق به شیطانها
بهشت و جنت حق را، نهادن بهر آدمها
شیاطین اول آن آدم فریبیـدش ز جنتـها
از آن روزن شیاطین ها، کمیـنِ نسل آدمها
الا ای مردم دنیا، شیاطین بوده در دنیا
مجزا نیست از آدم، بُوَد در داخل آنها
حسن کار خودت بنگر، مشو مانند شیطانها
مبادا در غلط باشی، بشو مانند انسانها

٭٭٭
3- نياوردند 4- بودند 5- نمي دهد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. امیر جلالی

    آذر 20, 1398

    زِحق صحبت همی کردن، نه برحق کارشان آنها
    به جهل خود فرو رفتن، خدا گمراه خواند آنها

    اثر شایسته و فاخر شما بدون هیچ ایرادی و بصورت کامل بر دل می نشیند.
    ارتباط برقرار کردن با اثر شما خیلی خیلی سهل و آسان و بی مشکل اتفاق افتاد .
    بهره بردم و درود بر شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا