🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 صبح سعادت

(ثبت: 249475) مرداد 3, 1401 

 

بمان که شور بهاری و بی تو پاییزم
اگر چه کوه شمالم ، کویر مهریزم

ز جای پای تو در خانه ، پیچکی وحشی
زند جوانه و پیچد به خاطرآ‌ویزم

تو آن ستارهء صبحی که چون سحر تابی
سمند خاورم آید ز سمت شبدیزم

به یمن بودنت ای مهر دلفروز امشب
به حجله گاه سعادت ستاره می ریزم

طلوع صبح سعادت بود شب وصلت
شبانه تا سحر از شوق در تو آمیزم

صدای مهر تو آواز مستی طوباست
ز برکتش به جهان دُرِّ واژه می بیزم

بمان که رفتن تو می برد شکیب از من
به قحط حوصله از دیو و دد نپرهیزم

بکوبم از سر بیچارگی سرم بر سنگ
چرا که حادثه کرده ، ز درد لبریزم

بیا که خانهء دل را کنی پر از ایمان
وگر نه سایهء مغرب شوم که بگریزم

به کام راضی بی دل چکان صبوحی را
که من به شیوهء او طالبی سحر خیزم .

سیدرضاموسوی راضی
مَفاعِلُن ، فعلاتن ، مفاعلن ، فَع لَن
بحرمُجتّت مثّمن مَخبون ، اصلم

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    مرداد 3, 1401

    سلام
    مهریز جای خوش آب و هوایی مگر نیست غربالبیزش مشهور است ولی کویرش را فکر نکنم
    دشت کویر و دشت لوت بیش تر مشهورند

    • بله خدا قسمت کنه ، مهریز شهریست در سه راهی بین کرمان و یزد و شهربابک که منطقه ایی کویریست و آنچه باعث شده برای این شعر از بین کویرهای دیگر ایران قرعه بنام مهریز بخورد قافیه است وگرته کویر شهداد معروفیت جهانی دارد

  2. عظیمه ایرانپور

    مرداد 3, 1401

    درود بر شما
    خیلی زیباست
    قلمتان سبز🍃

    • 🙏🙏🙏💖💖💖
      درود و سپاس همسایهء اهل ادب و عرفان.
      تندرست باشید و پرفروغ.

  3. صفا یغمایی

    مرداد 3, 1401

    درود و خیرمقدم جناب موسوی عزیز
    زیباو دل‌نشین بوداحسنتم.
    🌺🌺🌺

  4. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 3, 1401

    به به بسیار زیبا سروده اید
    بکوبم از سر بیچارگی سرم بر سنگ
    چرا که حادثه کرده ز درد لبریزم
    قلمتان سرسبز و دلتان بهاری باد
    🙏🙏🙏🌺

    • سپاس محبتهای مستمر شمارا.. بذل توجهتان را قدر دانم.
      تندرست باشید و همواره درخشان.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا