🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 طاوس بی پر

(ثبت: 230751) مرداد 31, 1399 

« طاوس بي پَر »

در اين زمين ، كافر بر دين مظفري1
داري اميد دين ، به سلامت بِدر بري
در اين محيط فاسد و با خوي خودسري
كي مي توان تو دين حقيقت بدر بري
رسم زمانه ، هوس شد و ناز2 پروري
زين رسم ، خلق خود بـشمارند به برتري
رسم زمانه ، جنگ و جدل شد و كافري
در جنگ نيست، صلح و صلاح و برادري
هر گمرهي رسيده به هر تاج افسري
آتش فـروز گشته ، به دين پيـمبري
ظلم و ستم و كينه و جور و جفاگري
بسته است راه پيـروي از امـر داوري
غِش و دغل و حيله و تزوير اين زمان
پامال كـرده صحبـت افـرادِ منبـري
شاهان به تاج مفتخرند ، عالمان به عُجب3
اين فتنه ها كه مي توانـد كرد رهبري
اين روزگار و وضع عجيبـي كه بـينمش
غافل شده زِ كيفـر قهّار4 داوري
فخرست وعُجب و كِبر، رواجس دراين زمان
صدق است و راستي شده ، طاوس بي پري
خود اي حسن ، كلاه نمد را به سر بنه
فخري ندارد اين ، بتوان دين به سر بري

٭٭٭
1- پيروز 2- رفاه – دلفريبي 3- خود بيني-كبر 4- چيره شونده- صفت خداوند
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 31, 1399

    🌹🌹🌹

  2. سپیده طالبی

    مرداد 31, 1399

    درودتان باد بزرگوار🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا