🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 طبیب مهر..

(ثبت: 3933) اردیبهشت 6, 1396 

بسمه تعالی

 

قامت خود را  نباید پیش هر کس خم کنی

باید از اول   اساس خانه را   محکم کنی

 

سینه ی پر درد را  از آه سازی چاک چاک

پنجه را با مهر  در گیسوی خم در خم کنی

 

جام ما   از روز اول   کمتر از برجام نیست

یک نظر ای کاش جای آن ، به جام جم کنی

 

علم   با خود   ثروت سبز کلان می آورد

خانه را کافی ست  مهد علم در عالم کنی

 

نیست ممکن   پاک گردد دامن خونین تو

روز و شب  صد بار اگر حمام با زمزم کنی

 

بر رخ خورشید اگر   ابر بهاران بر کشی

روی گل های گلستان را پر از شبنم کنی

 

کس نگیرد عیب بر حرف تو در این انجمن

گر به رسم راست از چپ صلح با خاتم کنی

 

زخم دارد سینه ها   از داغ لاله  بیشمار

ای طبیب مهر کی این زخم را مرهم کنی ؟