🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 طراوت باران

(ثبت: 224290) فروردین 5, 1399 
طراوت باران

 

باران طراوت

از این پس روی دامان تو می ریزم سکوتم را
به دستان تو می گیرم تمنای قنوتم را

به یمن خون دل هایی که دادی حضرت رزاق
– حواله کرده گویا بر سر خوان تو قوتم را

فقط یک غمزه از چشمان شهلایت مرا کافیست
چو گیرم ذره ذره لقمه های لایموتم را

به گرد آشیانت آنقَدَر برگ و نوا داری
بسازم رشته رشته تار و پود عنکبوتم را

بخوان یک مصرع از گلنغمه های آسمانی را
مگر سازی شود آوای شعر کور و سوتم را

شبی را از لب خود نازنین قندی مهیا کن
که شیرین سازد آخر جرعه های زغنبوتم را

تو ابری چشمه چشمه عطر باران میدهد نامت
بخیسان زیر باران طراوت دشت لوتم را

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    فروردین 5, 1399

    قنوت صامت

    صامتی که مصوّت دار…

    سلام

    استاد ارجمند

    غزلی شیوا…

    دستمریزاد

    تقدیمی : 🌸

    گر تقلّایی ، رها، از بحر غم
    گر چه رؤیایی رها از قطره یم

    قطره یم را جلوه گر چون شبنمی
    رویِ برگی شاخه بینی همچو نم

    ولی اله بایبوردی

    05 / 01 / 1399

    🌈🌈🍃💐🍃🌈🌈

  2. محمدعلی رضاپور

    فروردین 5, 1399

    احسنت🌹
    زیبا و خوش آهنگ:
    مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن مفاعیلن🌹🌹🌹

  3. طارق خراسانی

    فروردین 6, 1399

    تو ابری چشمه چشمه عطر باران میدهد نامت
    بخیسان زیر باران طراوت دشت لوتم را

    👏👏👏👏

    سلام و درود

    بسیار زیباست
    دلمریزاد حضرت دوست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏🌿

  4. محمد جوکار

    فروردین 6, 1399

    تمنا می کنم از تو تمامی هبوطم را
    بیا ای حضرت دلدار من ، بشکن سکوتم را

    درودها و آفرین ها بر استاد معصومی عزیز
    خرسندم که مجالی برای عرض ادب و خوانش غزلی زیبا از اندیشه و احساس سرشارتان یافته ام
    مانا قلمتان
    پایا مهرتان

    🙏🙏🌷🌷🌷🌷🙏🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا