🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 قمار بی فایده

(ثبت: 222343) بهمن 23, 1398 

 

ناز کنی، عشوه کنی، عشق کنی، ساز کنی
قمار بی فایده را، دوباره آغاز کنی

مست شوی، واله شوی، شکوه کنی، ناله شوی
رو به همان قبله شوی، عاشقی ابراز کنی

خرد شوی، تکه شوی، رونق بی سکه شوی
هر چه کنی، نیک و بدی، جمله پس انداز کنی

سایه شوی، نور شوی، خاضع و مغرور شوی
گل نکنی تا حذر از، نفس هوس باز کنی

ساده شوی، سخت شوی، بلکه جوانبخت شوی
تا که پراکنده شبی، پرده از این راز کنی

از قفس تن برهَی، خسته از این جنگ شوی
اهل سماوات شوی، عاقبت اعجاز کنی

عاشق اشعار شوی، پخته زِ افکار شوی
صاحب این خانه شوی، این غزل آواز کنی

#حسین_قالیباف
#تابان

http://taban-poet.blogfa.com

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا