🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عاشق شده بودم

(ثبت: 239750) خرداد 20, 1400 

 

به نام خداوند عشق

هنگام‌ مرا كوی تو زيبا گذر افتاد
…………………چشمم‌ به‌ تو افتاد و دل‌ از جان‌ به‌ در افتاد

بر زلف‌ تواَم‌ بادِ صبا شانه‌ چو مي‌زد
…………………………….چشمان‌ نظر بر تو فريبا نظر افتاد

مفتون‌ شدم‌ از چهره‌ی زيبای تو رعنا
……………………….از غمزه‌ی آن‌ سرو روان‌ اين‌ جگر افتاد

ديوانه‌ چه‌ داند هنری را كه‌ تو داری
……………………..هر كَس‌ كه‌ تو را ديد بدان‌ از هنر افتاد

دل‌ را چه‌ خوش‌ آمد كه‌ چنين‌ شاد و قشنگي‌
………………………….ديدم‌ كه‌ زِهر ذرّه‌ی رويت‌ گهر افتاد

چشمان‌ تو رعنا كه‌ چنان‌ چشمه‌ی جادو
…………………….بر چهره‌ی زيبا همه‌ را خوش‌ بصر افتاد

پژواك‌ صفا بود و تو را خانه‌ی شادي‌
……………………..رازم‌ چه‌ بشد فاش‌ و مرا پرده‌ بر افتاد

عاشق‌ شده‌ بودم‌ كه‌ تو را ديده‌ چنين‌ ديد
…………………ای وای ز اين‌ ديده‌ و دل‌ چون‌ خطر افتاد

اين‌ ديده‌ گناهی كه‌ ندارد، دل‌ اسير است‌
…………………………دل‌ را بكنم‌ پاك‌ ادب‌ تا كه‌ شّر افتاد

اين‌ خواهش‌ دل‌ باد، خطر دارد و وحشی است
‌……………………دل‌ را به‌ هوايست‌ چنين‌ زير و بَر افتاد

گر چيره‌ شدی بر دل‌ و خواهش‌ تو بزرگی
…………………………..ادراك‌ وفا بر دل‌ «فاتح‌» اثر افتاد.

 

 

 

 

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    خرداد 20, 1400

    🌺🌷🌸🌼🌻💐🏵️

    • سلام جناب شیرکوند عزیز

      سپاس از حضورتان

      درود خداوند بر شما

      🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  2. نسرین حسینی

    خرداد 20, 1400

    همچون همیشه زیبا ودلنشین استاد درودهابرشما

    قلمتون ماندگار

    سایتون مستدام 🍃🌺🌺🍃

    • سلام بر بانوی فرزانه و اندیشمند

      سپاس از بزرگواری شما

      در پناه حضرت عشق

      🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  3. طارق خراسانی

    خرداد 20, 1400

    سلام حضرت فاتح

    شعر عاشقانه و زیبایی بود و هم در آن نوعی حکمت دیده میشد.

    درودتان

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

    • سلام برحضرت طارق استادعززیز و گرامی

      سپاس از وجود شریف و نظری که بر شعر

      داشتید .

      در پناه حضرت دوست

      🌺🌺🌺🌺🌺

  4. سلام بر بانوی گرامی و بزرگوار

    ممنونم از محبتتان

    خداوند یارتان باد

    💐💐💐💐💐

  5. حسن مصطفایی دهنوی

    خرداد 22, 1400

    سلام و درود
    بسیار زیباست
    سربلند و پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • درود بر استاد بزرگوار و عزیز

      سپاس از شما شادکام باشید

      شادکام باشید

      🌺🌺🌺🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا