🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عاشق که باشی

(ثبت: 249576) مرداد 9, 1401 

 

عاشق‌ که باشی باد و باران‌ را نمی فهمی
با عـشـق آرامی و طوفان را نمی فهمی

عاشق‌ که‌ باشی‌ هر کجا باشی‌ گلستان‌ است
گـرمـای سـوزانِ بـیـابان را نـمیفهمی

بی عشق هر جایی که‌ باشی باز در بندی
عاشـق شوی سخـتیِ زندان را نمیفهمی

عاشـق نـباشی تا ابـد در چاه مـیمانی
فـرق میان مـصر و کنـعان را نمیفهمی

عاشق شوی از جام‌ نابِ عشق سرمستی
عاشـق نباشی حال مستان را نمیفهمی

شاعر شوی بی‌ عشق در مصراع حیرانی
در بیـت مـیمانی و دیوان را نمـیفهمی

بی عشق هر راهی روی در ابتدا هستی
مقـصـد نداری راه و پایان را نمـیفهمی

با عشـق دنیا آمـدی ، عاشقترین برگرد
عاشق بمانی حـرف شیطان را نمیفهمی

پس زندگی را زندگی کن عاشقانه چون
غافل شَـوی از عشـق جانان را نمیفهمی

#امیر_بهنام ۱۳۹۴/۷/۱۵

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. مرداد 9, 1401

    مشق به املا شدم
    خوانده چو انشا شدم

    ملتهبم کرده ای
    مضطربم کرده ای

    باده بده نوش را
    مست شدم دوش را

    شاعر اهل دلی
    بر لب من چون کِلی

    طبع تو جان می خرد
    متن تو دل می برد

    خاک در درگهت
    بسته نگه در رهت

    مدح تو را در قلم
    کرده بساطی علم

    بوی غزل بوی عود
    آنچه که که بودی نبود

    استاد اندیشه ی ناب، مهمان گلواژه هایتان شدم در سحرانگیز ترین لحظات سرودنتان

    و بداهه ای که در ذهنم خطور کرد تقدیمتان نمودم

    مریدتانیم همچنان در رکابتان

    بدرخشید برای تمامی دورانها .

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا