🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 عزت زیاد

(ثبت: 242991) آذر 1, 1400 

عزت زیاد!

باید از این شهر بی گلخانه رفت
از حریم دشت بی پروانه رفت

مثل رودی خفته در دامان خاک
از کویر سرد این کاشانه رفت

خشکسالی ها امانم را برید!
باید از این باغ بی شادانه رفت

پلکهایم را چه سنگین کرده اند
باید از این جمع بی فرزانه رفت

رونق مستی نمی جوید کسی
باید از این بزم بی میخانه رفت

گندمم را چارپایان خورده اند
باید از این خرمن بی دانه رفت

همقطاران را بگو عزت زیاد!
باید از این شهرک بیگانه رفت

 

 

 

 

نقدها
  1. پیرایه یغمایی

    آذر 1, 1400

    ترکيب (رود خفته) متفاوت … بی نظير
    رود که هميشه بیدار است، همیشه زنده است، وقتی می خوابد، ایست زمان است
    وقتی رود می خوابد نهایت درد است
    وقتی رود می خوابد، آخر دنیاست

نظرها
  1. فریبا نوری

    آذر 1, 1400

    پلک هایم را چه سنگین کرده اند
    باید از این جمع بی فرزانه رفت

    درود استاد معصومی گرانقدر

    🌷🌷🌷🌷

  2. گندمم را چارپایان خورده اند
    چقدر زببا ست و پر معنا دروها شاعر گرانقدر👌

    • طارق خراسانی

      آذر 1, 1400

      رونق مستی نمی جوید کسی
      باید از این بزم بی میخانه رفت

      سلام به فززانه ی شعر و ادب

      شاعر، به حق عشق دوستت دارم

      در پناه خدا….. 🌿👏👏👏👏👏👌❤️🌿

  3. درود و سلام بر شما جناب معصومی بزرگوار
    قابل تقدیر و تشکر است زنده و زیبنده و شکوفا باشی🌹🌹🌹👏👏

  4. حسین شیرکوند

    آذر 2, 1400

    🌺💐🌺💐🌺💐🌺

  5. سلام و درود و احسنت بر شما 🌹🌹🌹

  6. درود بیکران استاد گرانقدر
    بسیار زیبا و دلنشین و ژرف می سرایید
    قلمتان سبز ،اندیشه والای شما زلال ابدی
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  7. نسرین حسینی

    آذر 3, 1400

    فصل کوچیدن یا هنگام رفتن نیست
    ما بر سر ماندن باید هم نفس باشیم
    حالا که رستاخیز روییدن و لبخند است
    حیف است در بند و گرفتار قفس باشیم
    #نسرین_حسینی
    درودها برشما جناب معصومی عزیز بسیار زیبا بود قلمتون مانا

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا